I väntan på veterinären....

Sv: I väntan på veterinären....

Så tråkigt! Jag beklagar sorgen.

Ska hon obduceras? Tänker på att om hon blivit dålig av att ha ätit något särskilt så kan det ju vara bra att veta.

Även jag har som flertalet andra följt din och lilla Volvos kamp i tysthet och hoppats på ett gott slut. Jag beklagar din sorg! :(

Grannen berättade att hon låg ner men tittade upp, gnäggade åt en annan häst. Sedan gick grannen ut några min och när hon kom in igen var Volvo borta. :(

Det är hemskt att inte veta vad som hände riktigt. Vill ju inte att mina eller grannens andra hästar råkar ut för samma sak.

Har aldrig förlorat en häst tidigare. Mår så illa och har ont i huvudet. Har inte ens någon vacker bild på henne att rama in. Hon hade precis fått en rockard och var så otroligt duktig.

Livet är tyvärr just såhär orättvist. En vän till mig, som hade sin häst i samma stall som jag har mina, förlorade sin häst för ett par veckor sen. Han fastnade troligen i staketet och bröt ena bakbenet. Inte heller där vet någon exakt vad som hände.
Hemskt är det oavsett.

Men vad tråkigt :( Beklagar!

Kan ju ha varit precis vad som helst, men jag vet inte, känns på något sätt som förgiftning för mig..?

Min tanke också..botulism.
Stelhet bak.
Temp ras
Andningen..........
Mat i mun men tuggar inte..

Eller nja, vet inte, bara en flyktig tanke.

Beklagar Lycanthrope :(

AM

Jag är inte säker på att jag vill veta varför min häst dör om han dör i hagen. Då kommer jag bara att tänka på "om jag gjort si eller så" så hade han levt lite längre.

Botulism låter rimligt av vad jag såg i en tråd här på forumet, men hon var vaccinerad :/

Det är visserligen försent nu.
Men husse hade byggt om transporten så vi hade kunnat hänga upp den i matta (liten ponny trots allt) och sen kört.

Ville igentligen inte gissa saker..så vet du.

Det är ju ingen tröst för dig men saker händer, oavsett hur mycket man skyddar dom..

Ett brustet kärl, fel grässtrå, en stoppsladd eller en okontrollerad huvudrörelse. Nja, vad som helst..

Frustration att ej veta varför. Och grubblerier.

Obduktion? Tveksamt..Inte ens då får man svar på frågor. Och du har lång transport dit.

Kram på dig och håll kvar dom ljusa minnen

AM

Men husse hade byggt om transporten så vi hade kunnat hänga upp den i matta (liten ponny trots allt) och sen kört.

Med tanke på TS beskrivning så hade det inte varit rätt ur djurskyddssynpunkt.

Man lastar inte en häst som är så sjuk och åker så lång sträcka. Nej. Nån måtta får det faktist vara.

AM

Beklagar verkligen din förlust. Följde tråden i tysthet och hoppades att utgången skulle vara lycklig. Tyvärr är det inte alltid rättvist.
Många, många kramar.

Så hemskt, beklagar sorgen. :(

Kanske kan provsvaren ge er några ledtråder (beroende på vilka prov som togs).

Du fattar inte hur långt 100 mil är va?
Ser man ur djurskyddssynpunkt skulle denna häst inte ens transporterats en tiondel av sträckan.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 561
Senast: malumbub
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
26 263
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka