Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Hej! Jag har ett sto 19 år som bara går och skrotar i hagen. Jag tycker att hon börjar falla ur lite, man känner tydligt revbenen på...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 508
Senast: Buck
·
Foder & Strö Fundera på att ställa en rundbal med halm i ett slow-feedingnät (allt givetvis under tak) i hagen. Tanken är att hästarna fodras med hö...
Svar
7
· Visningar
1 183
Senast: Lavinia
·
Hästvård Valacken, som nyss fyllde 20 år, har alltid varit en suris, han vill inte gosa och gör du något som inte passar så har han lagt öronen...
Svar
7
· Visningar
1 380
Senast: Fibusen
·
M
Hästvård Hur är det nu, finns det penicillinsalva fortfarande? Har för mig att jag hört att tex Socatil inte finns kvar? Hur är det med det? Och...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 578
Senast: Mint
·
Hästvård Tog in pålle från hagen och det första jag såg var hans svullna framben. Han var märkbart mycket varmare på det benet och värmen gick...
2
Svar
30
· Visningar
12 774
Senast: ztsu
·
Hästvård Har varit borta två dagar och idag när jag kom till stallet så upptäckte jag att ponnyn var snorig. Det är tjockare och lite åt det...
Svar
0
· Visningar
973
Senast: Manji
·
Hästvård Kraftig bakbenshälta varje morgon För 3 månader upptäckte jag en morgon att min häst var jättehalt i vänster bakben. Något hade hänt...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 282
Senast: Elisha
·
Foder & Strö I vår förbundstidning har en vetrinär en spalt där hon skriver en massa tips om allt möjligt. I detta nummer skriver hon om lite allt...
2
Svar
30
· Visningar
2 359
Senast: HaloMills
·
Hästvård Jag hade ute vet för tandkontroll då min dam (25) på yttersta tänderna på båda sidorna i överkäken (I3) ser ut att ha gått av. De har...
2
Svar
25
· Visningar
7 422
Hästvård Hej allihopa! Har ett arabiskt fullblod på 22 år som har en massa hudproblem och jag tänkte prova med klorhexidin 2-4% eller...
2
Svar
23
· Visningar
2 518
Foder & Strö Fick foderanalys av min höbonde och där står det att råproteinet är 103%. Hur i hela vida världen kan det stämma? Analysen är för ko...
Svar
14
· Visningar
1 323
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag har lyckats äga enbart ston de senaste 15 åren, typ, men jag har aldrig varit med om detta. De får alltid lite smuts på spenarna...
Svar
11
· Visningar
3 608
Senast: Buck
·
Hästvård Idag är det återbesök för min springare hos veterinären. Han blev sparkad på ena hasen på julafton och blev väldigt halt. Fick stå inne...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 355
Senast: frittan
·
Hästvård Hej, Funderade på det här med att ha hästen att gå barfota någon månad under sommaren. Hur pass mycket och ofta kan man rida hästen då...
Svar
15
· Visningar
1 399
Hästvård Har googlat runt och försökt få information kring skador på Akillessenan dock utan framgång ? Gissar som vanligt att det är en ytterst...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: Madick
·
Foder & Strö Hejsan, jag har en 6 årig storhäst efter Chacco Blue som tränas "hårt" inför kommande tävlingssäsong, hon äter just nu Mitavite Cool...
Svar
4
· Visningar
1 645
Senast: allahemma
·
Hästvård Min ena häst, en islandshästkorsning svarar inte på någon av de vanliga medicinerna mot smärta/inflammation. Vi har provat metacam och...
2
Svar
25
· Visningar
6 413
Senast: Korven
·
Hästvård Min häst har sån extrem tunn man och svans,speciellt man. Nu när han har täcke på sig så blir jag helt svettig över dom få stråna som...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: Terese
·
Hästvård Jag fick avmaskning utskrivet i våras för betessläpp och höstavmaskning (efter maskprov i våras) Höstavmaskningen tyckte hon att jag...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: Madick
·
Hästvård Hej! Min häst har blivit väldigt orkeslös och har undertemp. Har gåtts igenom av veterinär men hon hittar inget och blodproverna visar...
Svar
1
· Visningar
1 089
Senast: coastrider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Stora shoppingtråden III