Nu har jag gett jäst, 1 paket om dagen, i endast 5 dagar och hans mage har svarat så otroligt bra så jag tror det är för bra för att vara sant Nu mockar jag BOLLAR och inte koblajor Visst, avföringen är inte helt 100 ännu, men den är 1000 gånger bättre än vad den var före. Och endast på 5 dagar?! Kan det stämma? Ska fortsätta med jästen och hoppas att det här håller i sig. Att det blev en sådan drastisk förändring på så kort tid kan jag inte förklara (kanske någon annan kan?) men jag är lika glad för det att det vänder åt rätt håll. Träckvattnet har också blivit mindre, kommer nog ännu, men betydligt mindre än tidigare
Lite off topic men.... det måste ju bara va vi hästägare som blir överlyckliga av skit Kolik = hästen skiter = överlycklig. Lös avföring = hästen skiter bollar = överlycklig.... Ni förstår vad jag menar va?
Åh vad skönt att jästen hjälpte Då vet du att det gör nytta och kan fortsätta ge det. Ge bakjäst iallafall tills hästen är helt bra i magen och gärna några veckor till för säkerhets skull och glöm nu inte bort att ge bakjäst några veckor innan, under och några veckor efter alla foderbyten för nu vet du ju att det hjälper Det går alldeles utmärkt att ge bakjäst året runt också om man vill vara på den säkra sidan. Vissa hästar behöver stöd för magen jämt.