Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag hörde att man kunde lägga en rand med badrumssilikon närmst skon på samma sätt där snösulan sitter, borde vara fräschare för foten...
2
Svar
29
· Visningar
8 029
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! I år tänkte jag vara ute i god tid och förebygga min hästs sommareksem så behöver eran experthjälp! Kan väl berätta lite bakgrund...
2
Svar
32
· Visningar
2 351
Senast: caballus
·
Hästvård Vet inte vart denna ska ligga så ligger den helt galet så flytta den gärna :). Jo min unghäst hon älskar sin saltsten vilket gör att...
2
Svar
20
· Visningar
1 370
Senast: Buck
·
Hästvård Min väninna står med ett stort problem just nu. Hon får inte in sin häst :( Hon har försökt att få in hästen sedan klockan 5 idag men...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 124
Senast: DarkInNight
·
Foder & Strö Har en travare som behöver gå upp i vikt. Han får just nu 3kg lucern, 1 kg Hippo bas och 4 dl olja. Men upplever att han inte funkar bra...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 106
Hästvård Hej! Har ett tvåårigt islandssto som stått hos mig i ca en månad. För 2-3 veckor sedan upptäckte jag en kal fläck på ena...
Svar
11
· Visningar
1 936
Senast: Coolfrees
·
Hästvård Står i valet och kvalet att kapa en del på ena hästens mastodontsvans. Den är tjock, extremt tung, korkskruvar ihop sig, blir skitig och...
2
Svar
23
· Visningar
3 011
Senast: Trott
·
Hästvård Hej! Fick hem min andra ardenner för 2 veckor sedan. Han är totalt ohanterad av någon innan men nu börjar jag få ordning på han! Men...
Svar
13
· Visningar
2 369
Senast: johan1988
·
Foder & Strö Hur regelbundet utfodrar ni era hästar? Utfodrar ni dem exakt samma tidpunkt varje dag? Själv är jag på väg att köpa egen häst, men...
2
Svar
36
· Visningar
2 766
Foder & Strö Hej! Jag fick rådet av kraffts foderrådgivning att sätta ut en krubba med kalk till unghästarna i lösdriften så de får fritillgång. (de...
Svar
17
· Visningar
1 396
Senast: wrangler
·
Hästvård I söndags så fick jag ringa ut en distriktare då jag hittade min ponny stående på tre ben med en svullen has och skrapsår på båda...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 369
Senast: Springsteen
·
Hästvård Undrar lite hur ni hade gjort. Ponny 1 Hovledsinflammation höger fram Behandlad på Strömsholm VILA sjukhage 3 veckor Återbesök...
2
Svar
28
· Visningar
5 511
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Som rubriken så undrar jag om det är någon som har förslag på vad man skulle kunna ge hästen för att hålla igång magen? Har prövat Mash...
Svar
8
· Visningar
1 428
Hästvård Jag brukar inte vara på forum.. Men nu behöver jag hjälp av hästvärlden. Jag har en 6 årig hbl valack. Jag köpte han som 3 åring med...
Svar
0
· Visningar
997
Senast: emeli
·
Hästvård Så jag behöver era råd, nu är det så att jag har en skimmelponny som jag rider och hjälper till med genom ridskolan, får tävla henne...
Svar
17
· Visningar
3 433
Senast: ameo
·
Hästvård Är det solen som bestämmer när pälsen ska fälla eller är det att det blir ljusare längre på dagen? ;)
Svar
4
· Visningar
580
Senast: lady_vip
·
Hästvård Min 15-åring har senaste veckorna hostat till en eller ett par gånger i början av ridpassen. Oftast när man saktar av till skritt efter...
Svar
13
· Visningar
4 264
Senast: akleja
·
Foder & Strö Hej! Har hört att vissa ger endast halm som grovfoder istället för hö... Är det något man behöver tänka på om man gör detta? Och är det...
Svar
6
· Visningar
1 613
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Jag behöver feedback angående utfodring på marken på lerig lösdrift. Jag har nyligen flyttat mina hästar till en lösdriftsanläggning där...
Svar
13
· Visningar
1 515
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Kanske ska dra historien från början.... Behandlat vänster has 4-5 ggr sedan förra sommaren med kortvarigt resultat. Röntgenplåtarna...
2
Svar
21
· Visningar
3 551
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka