Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Tänkte ta och köpa mig en burk glukosamin, men finns det att köpa på granngården? Å vad har ni för erfarenheter av glukosamin? Tänkte...
Svar
9
· Visningar
3 726
Senast: mackan
·
Foder & Strö Var inne på deras hemsida men kan inte hitta något om foderjäst. Bara info om Krafft MagTarm. Och det har jag bra erfarenhet av att ge... 2
Svar
37
· Visningar
10 444
Senast: Nielaa
·
Hästvård Det slog mig plötsligt att jag, när jag var yngre (typ mellan 25-35 år sedan) aldrig hörde talas om varken hålvägg eller bärrandsröta...
Svar
15
· Visningar
1 354
Senast: isis
·
Foder & Strö Har en ponny som både har svårt att bygga muskler och är av den segare typen ( även innan min tid ). Äter nu krafftgrund o havre som...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: aramis
·
Hästvård Mitt sto har en väldigt tjock och vacker svans. Men den blir så himla äcklig eftersom hon alltid träffar svansen när hon kissar... 2
Svar
22
· Visningar
2 872
Hästvård Vet inte vad jag ska ta mig till... gör ett försök att skriva av mig och se om någon av ER har några tankar kring detta.. Har en häst... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 409
Senast: em-pirre
·
Hästvård Jag skulle vilja ha en bok eller nått där det står info om de vanligaste sjukdomarna och åkommorna, symtom, behandling, hur man...
Svar
6
· Visningar
765
Senast: lisa412
·
Foder & Strö Sitter och beräknar foderstat och får problem med energi och protein...ökar jag högivan för att få upp protein...då blir energin för hög...
Svar
9
· Visningar
1 738
Hästvård Min ponny åkte till hyresvärd den 13 oktober och har nu fått väldigt ont i ryggen. Reagerar starkt bara man lägger handen på ryggen... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
17 888
Senast: Elisha
·
Hästvård Hej Har hittat en häst som jag är intresserad utav, tror jag iaf ;) Men det är en sak som tynger mig.... Hästen ska i maj -2014 gått... 2
Svar
21
· Visningar
2 489
Senast: AnetteT
·
Hästvård Är det för sent att klippa nu? Vad tycker ni? Vi bor I mellansverige.
Svar
7
· Visningar
758
Senast: Rugge
·
Hästvård Bläää mitt shettissto har fått pälsätare i år igen =( Förra året skrev veterinären ut switch men jag vågade aldrig använda det eftersom...
Svar
6
· Visningar
784
Foder & Strö hej, jag har precis tagit över en fd travare som jag ska ta hand om några månader. Hon är inte ordentligt riden på ett tag då ägaren är...
Svar
5
· Visningar
665
Hästvård Hejsan! Jag hyr just nu ett väldigt fint D-ponnysto. Det ända problemet med henne är att hon har sådan förbaskat dålig hovkvalitet... 2
Svar
38
· Visningar
2 501
Senast: Louiisee
·
Hästvård Jag hörde att man kunde lägga en rand med badrumssilikon närmst skon på samma sätt där snösulan sitter, borde vara fräschare för foten... 2
Svar
29
· Visningar
8 040
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! I år tänkte jag vara ute i god tid och förebygga min hästs sommareksem så behöver eran experthjälp! Kan väl berätta lite bakgrund... 2
Svar
32
· Visningar
2 360
Senast: caballus
·
Hästvård Vet inte vart denna ska ligga så ligger den helt galet så flytta den gärna :). Jo min unghäst hon älskar sin saltsten vilket gör att... 2
Svar
20
· Visningar
1 370
Senast: Buck
·
Hästvård Min väninna står med ett stort problem just nu. Hon får inte in sin häst :( Hon har försökt att få in hästen sedan klockan 5 idag men... 2 3
Svar
58
· Visningar
11 127
Senast: DarkInNight
·
Foder & Strö Har en travare som behöver gå upp i vikt. Han får just nu 3kg lucern, 1 kg Hippo bas och 4 dl olja. Men upplever att han inte funkar bra... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 107
Hästvård Hej! Har ett tvåårigt islandssto som stått hos mig i ca en månad. För 2-3 veckor sedan upptäckte jag en kal fläck på ena...
Svar
11
· Visningar
1 943
Senast: Coolfrees
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Muddypaws 24/25