Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Står i valet och kvalet att kapa en del på ena hästens mastodontsvans. Den är tjock, extremt tung, korkskruvar ihop sig, blir skitig och... 2
Svar
23
· Visningar
3 015
Senast: Trott
·
Hästvård Hej! Fick hem min andra ardenner för 2 veckor sedan. Han är totalt ohanterad av någon innan men nu börjar jag få ordning på han! Men...
Svar
13
· Visningar
2 369
Senast: johan1988
·
Foder & Strö Hur regelbundet utfodrar ni era hästar? Utfodrar ni dem exakt samma tidpunkt varje dag? Själv är jag på väg att köpa egen häst, men... 2
Svar
36
· Visningar
2 769
Foder & Strö Hej! Jag fick rådet av kraffts foderrådgivning att sätta ut en krubba med kalk till unghästarna i lösdriften så de får fritillgång. (de...
Svar
17
· Visningar
1 396
Senast: wrangler
·
Hästvård I söndags så fick jag ringa ut en distriktare då jag hittade min ponny stående på tre ben med en svullen has och skrapsår på båda... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 377
Senast: Springsteen
·
Hästvård Undrar lite hur ni hade gjort. Ponny 1 Hovledsinflammation höger fram Behandlad på Strömsholm VILA sjukhage 3 veckor Återbesök... 2
Svar
28
· Visningar
5 513
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Som rubriken så undrar jag om det är någon som har förslag på vad man skulle kunna ge hästen för att hålla igång magen? Har prövat Mash...
Svar
8
· Visningar
1 431
Hästvård Jag brukar inte vara på forum.. Men nu behöver jag hjälp av hästvärlden. Jag har en 6 årig hbl valack. Jag köpte han som 3 åring med...
Svar
0
· Visningar
1 005
Senast: emeli
·
Hästvård Så jag behöver era råd, nu är det så att jag har en skimmelponny som jag rider och hjälper till med genom ridskolan, får tävla henne...
Svar
17
· Visningar
3 449
Senast: ameo
·
Hästvård Är det solen som bestämmer när pälsen ska fälla eller är det att det blir ljusare längre på dagen? ;)
Svar
4
· Visningar
584
Senast: lady_vip
·
Hästvård Min 15-åring har senaste veckorna hostat till en eller ett par gånger i början av ridpassen. Oftast när man saktar av till skritt efter...
Svar
13
· Visningar
4 315
Senast: akleja
·
Foder & Strö Hej! Har hört att vissa ger endast halm som grovfoder istället för hö... Är det något man behöver tänka på om man gör detta? Och är det...
Svar
6
· Visningar
1 613
Senast: nullo-modo
·
Foder & Strö Jag behöver feedback angående utfodring på marken på lerig lösdrift. Jag har nyligen flyttat mina hästar till en lösdriftsanläggning där...
Svar
13
· Visningar
1 521
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Kanske ska dra historien från början.... Behandlat vänster has 4-5 ggr sedan förra sommaren med kortvarigt resultat. Röntgenplåtarna... 2
Svar
21
· Visningar
3 553
Senast: Korven
·
Hästvård Några har säkert läst mina trådar om min fjordvalack som behandlats för inflammationer i hovleder och bakknän. Nåväl, på veterinärens...
Svar
18
· Visningar
2 684
Senast: Lydia
·
Hästvård Jag läste tråden om broddar på eller av i hagen, och där så gott som alla broddar pga de inte vill att hästen ska fläka sig. Hur ofta... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
10 144
Senast: lil-sis
·
Hästvård Min unghäst har en knöl ovanför kotan på bakbenet!:crazy: Den sitter inte vid senan utan på skelettet. Storleken är lite avlång ca 4-5...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Hovslagare upptäckte nyss idag att min ponny på höger bakhov är påväg att få hål i hovväggen. Det är inte har svamp eller något...
Svar
19
· Visningar
2 224
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Hej! Jag önskar lite hjälp med att sätta ihop en bra foderstat till min häst, som är en fullblodsvalack på 10 år. Jag vill minnas att...
Svar
3
· Visningar
1 173
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Min häst (SWB 12 år) blev i höstas sjuk (tarminflammation följt av svår Streptotrikos) och är nu efter väldigt många om och men på...
Svar
9
· Visningar
2 805
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka