Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har ni samma hovslagare??
När våran ena häst behandlades för hovledsinflammation (är iofs många år sedan), så skulle han stå på box 2-3 dagar, sedan skrittpromeneras 10min/dagx2 fram tills återbesök.Puttar upp tråden.
Vad har ni som har häst som är nybehandlad för hovledsinflammation fått för hemgångsråd?
När våran ena häst behandlades för hovledsinflammation (är iofs många år sedan), så skulle han stå på box 2-3 dagar, sedan skrittpromeneras 10min/dagx2 fram tills återbesök.
(Trots återkommande behandlingar blev han inte bra förrän kiropraktorn kom och lagade korset på honom ... Så försök och lista ut VARFÖR dom har sina inflammationer .. )
Sjukbox där han stod tills han rymde efter nån vecka, sen mindre hage och metacam. Sen blev han bra.Puttar upp tråden.
Vad har ni som har häst som är nybehandlad för hovledsinflammation fått för hemgångsråd?
Sjukbox där han stod tills han rymde efter nån vecka, sen mindre hage och metacam. Sen blev han bra.
Promenader 10-15 minuter ett par veckor och sen ökat. Ridningen dröjde säkert ett par månader då jag inte hade nån brådska, om jag nu minns rätt. Sen blev jag skadad i axeln så då fick han lång vila till i månader men sen var han fräsch.Hur såg själva igångsättning med ridningen ut?