Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Då var de vinter i Norrland igen, tempen visar -26. I dag kom disk om att hästarna fryser, eftersom Ridskolan lämnade alla hästar inne...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 551
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Behöver hjälp med att räkna o tänka :) Det saknas runt 100 smbrp i mina häst foderstat när jag räknar. Han äter max med grovfoder dvs...
Svar
6
· Visningar
1 661
Senast: bigganl
·
Hästvård Tycker man hör oftare nu för tiden att man väljer att sätta hästar på anmärkningsvärt långa boxvilo-perioder nu för tiden istället för...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 559
Senast: Cornelia
·
Hästvård När jag kom till stallet efter träning idag var det en av hästarna i stallet som betedde sig lite underligt. Upptäckte det först att...
Svar
8
· Visningar
1 776
Senast: Itzyditzy
·
Hästvård En av våra hästar har fått "trötta ögon", d.v.s. inte öppnar dem fullt ut, ungefär som om hon stod och halvsov. Det har varit så ca 2...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 307
Senast: moiran
·
Hästvård Jag vet att hästar inte kan rapa, men mitt varmblodssto låter precis som om hon gör det. Har också hört att en del hästar för...
Svar
7
· Visningar
2 568
Senast: Lydia
·
Hästvård Behöver hjälp! Veterinär är i städning kontakt. Men vi står handfallna. Symptom: Varje gång han får hö (strån eller stora tuggor)...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 334
Hästvård Rider ni med 2 eller 4 broddar fram och varför har ni valt som i valt?
2
Svar
37
· Visningar
4 947
Senast: axel
·
Hästvård Någon som vet om man kan få avbetalning på en klinikräkning? I detta fall handlar det om Mälaren hästklinik. Har ej fått räkningen...
2
Svar
36
· Visningar
5 114
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hej! Ska till våren påbörja byggandet av vår lösdrift där vi ska ha två hästar. Har tänkt ha fri tillgång på foder (med...
2
Svar
22
· Visningar
7 874
Senast: Nielaa
·
Foder & Strö Vilka fodrar med havre? Varför? Varför inte? Hade nyss kontakt med en "duktig foderrådgivare" (eller vad man ska kalla det) som kastade...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 994
Senast: axel
·
Foder & Strö Har en häst med spatt som under sin behandlingstid fick flexijoint, vilket jag tyckte han svarade bra på. Nu när spatten har gått in i...
2
Svar
25
· Visningar
7 901
Senast: Hedwig
·
Hästvård ett fall av sjukdomen ovan har drabbat ett stall i min direkta närhet. Någon här som har erfarenhet av denna mystiska sjukdom? I...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Mitt foderhäfte från SLU är till åren och jag skulle helst vilja ha en ny uppdaterad version eftersom de kommer fram till nya saker...
Svar
7
· Visningar
782
Senast: macan
·
  • Låst
Hästvård För en tid sen kom det en ny inackorderings häst till ett stall där jag jobbar (massör) lite ibland. Hästen en 6-årig travare var i mina...
Svar
11
· Visningar
1 890
Senast: Boj
·
Hästvård Typ varje vinter drabbas ett gäng hästar i stallet av en rejäl släng diarré i kombination med svullna ben och feber i lite varierande...
Svar
10
· Visningar
7 141
Senast: Meggan
·
Hästvård Kan man ha såna där snabb stallbandage med kardborre stängning med B & T paddar under? Det finns ju B&T stallbandage men dom kostar ju...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: caballus
·
Hästvård Undrar om en hästs nerv vid ögat någonsin kan läka ihop igen? Veterinären skulle ge kramplösande och tog sönder en nerv med...
Svar
1
· Visningar
583
Senast: Habina
·
Hästvård Undrar om en hästs nerv vid ögat någonsin kan läka ihop igen? Veterinären skulle ge kramplösande och tog sönder en nerv med...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Vingra
·
Hästvård Nu blev jag faktiskt lite nyfiken, och vill gärna höra andra erfarenheter. I korta drag: Ägde för ett antal år sedan en häst som haft...
Svar
12
· Visningar
1 035

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka