Haha.... I wish. Fläkt hjälper inte ett dugg, en grad har jag fått upp temperaturen med två väldigt stora fläktar! Kanske funkar om man har väldigt lågt i tak eller ett litet stall, annars inte. Det är för stort utrymme. Skulle jag varma upp mitt stall hade det krävts 10 fläktar vilket skulle kosta en förmögenhet och så mörklägga hela gården när någon sätter på spisen. Det är nytt och isolerat btw.
Jag tycker inte heller att hästar inte ska få gå ut på vintern men man kan faktiskt vara lite rund när det gäller enstaka tillfällen.
Så ni tycker om jag uppfattar er rätt att det är okej att stallets vatten fryser för att ni inte kan motionera hästen de tre dagarna om året det är -20 i södra Sverige? Stallägaren kan släpa vattenhinkar till 30 hästar från sitt kök? Kom igen nu, varför vara så himla fanatiska? Hästar mår inte illa av att stå inne några dagar om året även om det inte är idealisk. I mina trakter rör de sig iaf inte mycket, antigen är det lerigt eller fruset... Jag har stora hagar med gräs året om vilket inbjuder till lite rörelse iaf men de flesta har ju inte det utan står i lera eller fruset benbrotts underlag. Visst springer de lite ibland men det är ingen motion att tala om.
Jag fick för övrigt stå med hårfön och tina rören igår kväll. Nu tänker jag inte ha hästarna inne bara för det, jag låter istället vattnet rinna lite. Men det är ett problem och jag tycker ni är lite väl fanatiska som bara måste ha ut hästarna i hagen 365 ggr om året även om det betyder att stallet inte har vatten.
Som sagt det är en annan sak om det ofta händer, men att vara sur för att stallägaren inte dubbelisolerar och installerar massa fläktar och värmeslingor för den där ena dagen i året det är kallt... Det tycker jag är väldigt fanatiskt.