Lusernpellets som man inte behöver blöta?

Har inte haft foderstrupförstoppning men en häst fick förstoppningskolik 2ggr av dåligt uppblötta lucernpellets när vi bytte sort till en som såg mörk och hård ut. Svällde mycket långsammare också. Blev nära buköppning ena gången. Fattade sen vad det var. Jag brukade bara hälla på nån liter vatten och ge efter en liten stund. Funkade inte med den sorten! Blöter upp alla pellets och köper helst tunna småpellets eller blandar ut med annat och blöter.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 015
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
587
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 313
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar