Lusernpellets som man inte behöver blöta?

Har inte haft foderstrupförstoppning men en häst fick förstoppningskolik 2ggr av dåligt uppblötta lucernpellets när vi bytte sort till en som såg mörk och hård ut. Svällde mycket långsammare också. Blev nära buköppning ena gången. Fattade sen vad det var. Jag brukade bara hälla på nån liter vatten och ge efter en liten stund. Funkade inte med den sorten! Blöter upp alla pellets och köper helst tunna småpellets eller blandar ut med annat och blöter.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 913
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka