Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kraftig bakbenshälta varje morgon För 3 månader upptäckte jag en morgon att min häst var jättehalt i vänster bakben. Något hade hänt... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 301
Senast: Elisha
·
Foder & Strö I vår förbundstidning har en vetrinär en spalt där hon skriver en massa tips om allt möjligt. I detta nummer skriver hon om lite allt... 2
Svar
30
· Visningar
2 366
Senast: HaloMills
·
Hästvård Jag hade ute vet för tandkontroll då min dam (25) på yttersta tänderna på båda sidorna i överkäken (I3) ser ut att ha gått av. De har... 2
Svar
25
· Visningar
7 440
Hästvård Hej allihopa! Har ett arabiskt fullblod på 22 år som har en massa hudproblem och jag tänkte prova med klorhexidin 2-4% eller... 2
Svar
23
· Visningar
2 522
Foder & Strö Fick foderanalys av min höbonde och där står det att råproteinet är 103%. Hur i hela vida världen kan det stämma? Analysen är för ko...
Svar
14
· Visningar
1 325
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag har lyckats äga enbart ston de senaste 15 åren, typ, men jag har aldrig varit med om detta. De får alltid lite smuts på spenarna...
Svar
11
· Visningar
3 616
Senast: Buck
·
Hästvård Idag är det återbesök för min springare hos veterinären. Han blev sparkad på ena hasen på julafton och blev väldigt halt. Fick stå inne... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 355
Senast: frittan
·
Hästvård Hej, Funderade på det här med att ha hästen att gå barfota någon månad under sommaren. Hur pass mycket och ofta kan man rida hästen då...
Svar
15
· Visningar
1 401
Hästvård Har googlat runt och försökt få information kring skador på Akillessenan dock utan framgång ? Gissar som vanligt att det är en ytterst...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Madick
·
Foder & Strö Hejsan, jag har en 6 årig storhäst efter Chacco Blue som tränas "hårt" inför kommande tävlingssäsong, hon äter just nu Mitavite Cool...
Svar
4
· Visningar
1 650
Senast: allahemma
·
Hästvård Min ena häst, en islandshästkorsning svarar inte på någon av de vanliga medicinerna mot smärta/inflammation. Vi har provat metacam och... 2
Svar
25
· Visningar
6 436
Senast: Korven
·
Hästvård Min häst har sån extrem tunn man och svans,speciellt man. Nu när han har täcke på sig så blir jag helt svettig över dom få stråna som...
Svar
2
· Visningar
1 136
Senast: Terese
·
Hästvård Jag fick avmaskning utskrivet i våras för betessläpp och höstavmaskning (efter maskprov i våras) Höstavmaskningen tyckte hon att jag...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: Madick
·
Hästvård Hej! Min häst har blivit väldigt orkeslös och har undertemp. Har gåtts igenom av veterinär men hon hittar inget och blodproverna visar...
Svar
1
· Visningar
1 091
Senast: coastrider
·
Hästvård Har sett annonser om Equanimity och undrar nu om någon provat? Det skall vara lugnande feromoner för hästar att använda vid stressade... 2
Svar
30
· Visningar
10 026
Senast: Balahé
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av att ha boxmatta till sin häst? Läser i annonser att man sparar in massa strö. Stämmer det? Vad...
Svar
15
· Visningar
3 907
Senast: Keb71
·
Foder & Strö Hejsan! Undrar vad potatisprotein har för innehåll? Finns där värden för stärkelse Mj o SMRP m.m? Har kollat lite på från kvarnbyfoder...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: Hortensia
·
Hästvård Min 1,5 åring har kliat sönder sig i natt. Området kliar något extremt men jag kan inte hitta någon orsak till det. Det finns lite...
Svar
1
· Visningar
577
Senast: Masse
·
Hästvård Vad finns det för olika alternativ att använda sig av än vanliga skor till hästen ? Min 2 åring är hovöm efter att vi drog skorna på... 2
Svar
31
· Visningar
9 121
Senast: mackan
·
Hästvård Jag hörde om en ridskola i trakten som inte ville sedera en av sina ridskole hästar för att klippa den så den fick gå med päls. Inget...
Svar
18
· Visningar
6 266
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka