Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har sett annonser om Equanimity och undrar nu om någon provat? Det skall vara lugnande feromoner för hästar att använda vid stressade...
2
Svar
30
· Visningar
10 019
Senast: Balahé
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av att ha boxmatta till sin häst? Läser i annonser att man sparar in massa strö. Stämmer det? Vad...
Svar
15
· Visningar
3 900
Senast: Keb71
·
Foder & Strö Hejsan! Undrar vad potatisprotein har för innehåll? Finns där värden för stärkelse Mj o SMRP m.m? Har kollat lite på från kvarnbyfoder...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: Hortensia
·
Hästvård Min 1,5 åring har kliat sönder sig i natt. Området kliar något extremt men jag kan inte hitta någon orsak till det. Det finns lite...
Svar
1
· Visningar
575
Senast: Masse
·
Hästvård Vad finns det för olika alternativ att använda sig av än vanliga skor till hästen ? Min 2 åring är hovöm efter att vi drog skorna på...
2
Svar
31
· Visningar
9 119
Senast: mackan
·
Hästvård Jag hörde om en ridskola i trakten som inte ville sedera en av sina ridskole hästar för att klippa den så den fick gå med päls. Inget...
Svar
18
· Visningar
6 251
·
Hästvård Tänkte ta och köpa mig en burk glukosamin, men finns det att köpa på granngården? Å vad har ni för erfarenheter av glukosamin? Tänkte...
Svar
9
· Visningar
3 720
·
Foder & Strö Var inne på deras hemsida men kan inte hitta något om foderjäst. Bara info om Krafft MagTarm. Och det har jag bra erfarenhet av att ge...
2
Svar
37
· Visningar
10 432
Senast: Nielaa
·
Hästvård Det slog mig plötsligt att jag, när jag var yngre (typ mellan 25-35 år sedan) aldrig hörde talas om varken hålvägg eller bärrandsröta...
Svar
15
· Visningar
1 354
Senast: isis
·
Foder & Strö Har en ponny som både har svårt att bygga muskler och är av den segare typen ( även innan min tid ). Äter nu krafftgrund o havre som...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: aramis
·
Hästvård Mitt sto har en väldigt tjock och vacker svans. Men den blir så himla äcklig eftersom hon alltid träffar svansen när hon kissar...
2
Svar
22
· Visningar
2 871
Hästvård Vet inte vad jag ska ta mig till... gör ett försök att skriva av mig och se om någon av ER har några tankar kring detta.. Har en häst...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 393
Senast: em-pirre
·
Hästvård Jag skulle vilja ha en bok eller nått där det står info om de vanligaste sjukdomarna och åkommorna, symtom, behandling, hur man...
Svar
6
· Visningar
764
Senast: lisa412
·
Foder & Strö Sitter och beräknar foderstat och får problem med energi och protein...ökar jag högivan för att få upp protein...då blir energin för hög...
Svar
9
· Visningar
1 736
Hästvård Min ponny åkte till hyresvärd den 13 oktober och har nu fått väldigt ont i ryggen. Reagerar starkt bara man lägger handen på ryggen...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
17 879
Senast: Elisha
·
Hästvård Hej Har hittat en häst som jag är intresserad utav, tror jag iaf ;) Men det är en sak som tynger mig.... Hästen ska i maj -2014 gått...
2
Svar
21
· Visningar
2 487
Senast: AnetteT
·
Hästvård Är det för sent att klippa nu? Vad tycker ni? Vi bor I mellansverige.
Svar
7
· Visningar
756
Senast: Rugge
·
Hästvård Bläää mitt shettissto har fått pälsätare i år igen =( Förra året skrev veterinären ut switch men jag vågade aldrig använda det eftersom...
Svar
6
· Visningar
779
Foder & Strö hej, jag har precis tagit över en fd travare som jag ska ta hand om några månader. Hon är inte ordentligt riden på ett tag då ägaren är...
Svar
5
· Visningar
660
Hästvård Hejsan! Jag hyr just nu ett väldigt fint D-ponnysto. Det ända problemet med henne är att hon har sådan förbaskat dålig hovkvalitet...
2
Svar
38
· Visningar
2 501
Senast: Louiisee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit