Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har mitt 20 åriga sto utlånad hos fodervärd. Fick denna bild idag. Någon som vet vad det kan vara? (Veterinär ska komma på fredag) Hon...
2
Svar
32
· Visningar
7 745
Senast: kamomillo
·
Foder & Strö Ja, det jag undrar är om man kan ge högdräktiga ston ett kraftfoder som är anpassad för tävlingshästar, som har mycket energi (MJ) fast...
Svar
7
· Visningar
1 452
Senast: Centaur
·
Hästvård Hejsan. Min häst fick i okt/nov en hornspricka (eller som många säger hovspricka) Hovslagaren sa nu att vi kunde sätta igång henne med...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 087
Senast: sarawis
·
Hästvård Min häst fick för två veckor sedan en böld öppnad i sin hov, därefter gipsad (av veterinär). Dock hade inte sulan riktigt läkt idag så...
Svar
6
· Visningar
3 388
Senast: heartbar
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenhet av Krafft Protein Plus eller Muskel i allmänhet och till unghästar (b-ponny) i synnerhet? Lågt proteinvärde i...
Svar
3
· Visningar
1 095
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej Är det någon som har erfarenhet av PRP-behandling av senskada? Min häst har fått en skada på ytliga böjsenan vänster fram. Ska nu...
Svar
2
· Visningar
3 189
Senast: Toxid
·
Hästvård Min häst är lite öm i ryggen, han har en utprovad sadel mm. Så tror inte det är något med sadeln som är knasigt. Om man drar/trycker...
2
Svar
22
· Visningar
5 257
Senast: Kallebus
·
Foder & Strö Finns det? Jag är alltså inte intresserad av att förlänga ättiden, utan bara av att grovfodret ska stanna kvar i foderhäcken.... Så jag...
Svar
4
· Visningar
757
Senast: Trissa
·
Hästvård Hej! Skulle vilja ha alla tankar och erfarenheter ni har av skador på ytliga böjsenan. Mitt sto, 6 år, har fått en akut skada, i senan...
Svar
11
· Visningar
1 130
Senast: JohannaK
·
Hästvård Sommaren 2014 gick mitt hbl på hingstbete med en annan hingst. Bara de två. Under denna period växt min unghäst mycket både på höjd och...
Svar
4
· Visningar
1 754
Senast: MaRomer
·
Hästvård Hej! Sedan vi flyttade höet från ligghallen så har våra hästar slutat att sova och vila där. Nu när det är typ -10-15C så ligger de ute...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 263
Senast: MattiZ
·
Hästvård Står inför ett val, klippa eller inte. Bor i norra Norrland och har inte klippt mitt sto något, för vi har till största delen ridit...
Svar
7
· Visningar
1 015
Senast: lytesout95
·
Foder & Strö Ni som ger era hästar Kiselgur forte, har ni före- och efterbilder på era hästar efter några månaders dagsgiva? Jag skulle vilja se hur...
2
Svar
22
· Visningar
10 210
Senast: Terese
·
Hästvård - Alla exempel jag tar upp i tråden är fiktiva, och endast tanke-exempel - Jag funderar ju då på att skaffa häst inom några år. Jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 801
Foder & Strö Som rubriken lyder Primero Equine Total... för och emot, positivt och negativt alla åsikter är välkomna. =)
Svar
5
· Visningar
1 887
Hästvård Har en medryttar häst som konstant har lös avföring, inte diarre så att det rinner, men bollarna är alltid lösa och det rinner...
2
Svar
29
· Visningar
11 761
Foder & Strö Min ponny behöver öka i vikt. Men han har haft fång och är känslig för mängden socker o stärkelse i fodret. Hö är analyserat och det är...
2
Svar
33
· Visningar
2 213
Senast: annie_
·
Foder & Strö Jag har upptäckt att mitt sto äter de pellets som inte blötts upp och fallit isär. Brukar inte vilja blöta så mycket att alla pellets...
2
Svar
37
· Visningar
6 392
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tycker att min häst är stel när hon rör sig, främst märks det när hon ska ut på morgonen då hon ibland inte alls är pigg på att ens gå...
Svar
15
· Visningar
1 696
Senast: MiaMaria
·
Foder & Strö Jag jobbar med hästar och får se en hel del. Anser inte mig vara någon expert på hullbedömning, men ibland kommer man till stall där...
2
Svar
38
· Visningar
4 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka