Häst med blottad kötthov

Vad gulliga ni är som frågar! :)

Det står still just nu, han haltar inte längre, markerar bara, men i måndags hade det inte bildats ny sula på den veckan så vi får se hur det ser ut på måndag när det är dags för nästa omläggning. Otroligt tapper lite häst som fortfarande tycker det är helt okej att stå på box. Han har en liten hage (4x4 m ca) på betong som han får gå på om det är torrt ute. Men i skåne regnar det typ alltid just nu känns det som så han har mest varit inomhus.

Vad gulliga ni är som frågar! :)

Det står still just nu, han haltar inte längre, markerar bara, men i måndags hade det inte bildats ny sula på den veckan så vi får se hur det ser ut på måndag när det är dags för nästa omläggning. Otroligt tapper lite häst som fortfarande tycker det är helt okej att stå på box. Han har en liten hage (4x4 m ca) på betong som han får gå på om det är torrt ute. Men i skåne regnar det typ alltid just nu känns det som så han har mest varit inomhus.
Håller tummarna att det ser bättre ut efter helgen. :)

skönt att det inte blivit värre iaf. Du ska se att det blivit bättre på måndag. trist att det regnar:( Samma sak på västkusten:P

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 694
Senast: skuggi
·
Hästvård Hej! Min lilla röda häst lyckades få in en pinne i hoven, uppifrån, så ner via kronranden och ca 2-3 cm in. Detta hände i hagen och...
Svar
15
· Visningar
2 200
Senast: Korven
·
Hästvård Har en 7-årig c-ponny sedan två år tillbaka (i maj 2014). Han var inte mycket riden innan vi fick honom. Vi började ganska direkt rida 5...
2
Svar
35
· Visningar
2 985
Senast: Fiorano
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 604

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka