Foder som ger hull men inte energi.

Fast tråden handlar inte om att hästen dör. Du skapade den för att du har ett problem, och det problemet är delvis relaterat till att du inte vet vad du fodrar med och inte vad hästen behöver för komplement. Vi kan alla sitta här och gissa, men allt har sin grund i att inte veta.

Det hade en analys gett viss guidning genom.

Jag förstår problemet men det är som @Lovisaleonora säger att utan analys blir det bara gissningar.

Jag vet att det bara blir gissningar. Jag skapade tråden för att få tips/ideer på vilka foder som funkar på en sånhär typ av häst. Jag har inte haft en svårtfödd häst innan och känner att jag fastnat i hö+lucern-tänket.
Jag vet att det inte optimalt och att det inte blir en komplett foderstat men jag försöker göra det bästa av situationen.

Tack för allas tips! Jag kollar vidare på de olika fodern och i nuläget verkar det som jag ska byta till Hippo grow alfa.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 986
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 953
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 452
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp