Det är lite detta som gör mig osäker. Trots att jag pratat med två jurister som säger att jag har rätt (de ska betala och stå för skadan tills dess att det isåfall bevisas att skadan fanns där innan han åkte till dom). Men de verkar så säkra på sin grej. Men det kan ju förvisso även vara en taktik just för att skrämmas...
Allt känns bara så otroligt konstigt och oseriöst. Jag påtalade innan de hämtade honom att han ungefär aldrig någonsin varken bockar eller sparkar bakut när de frågade om olater. Han har hos dom bockat/sparkat bakut varje gång sen de hämtade honom vid ridning. Han vägrade på små hinder, var ostadig, gick i korsgalopp.. Han var även halt och svullen fram i ett par dagar. Allt detta utan att jag får reda på det. Och sen påstår det att det INTE har hänt något i stall eller hage? Men han har varit halt och svullen?
Alltså ursäkta, men jag börjar bli riktigt trött på den här cirkusen...
Imon får jag förhoppningsvis reda på vad det är. Är det något som funnits där tidigare men som av någon anledning visar sig nu - fine, jag betalar. Är det inte det så kommer de få stå för kalaset.
Kan det vara så att han skadat dig på transporten emellan er? Frisk häst på besiktning - transport- hästen bockar, korsgalopp och sedan ont i ryggen efter att han kom dit.
Jag kan förstå både dig och hyrestagarna; sett från din sida har du lämnat ut en frisk häst och fått hem en skadad, sett från dess sida har de fått en skadad häst de inte kunnat använda fullt ut på det sätt som var avsett, betalt hyrespengar för detta och nu ska de stå och betala för skadan.