Häst som blivit skadad hos hyresvärd

Men ärligt ?

Sitter ni och googlar ?

Mitt svar är baserat på att sällan gäller inspelade samtal i domstol . Punkt .

Fast det kan ju vara bra att faktiskt veta vad som gäller rent lagligt. Jag hittar samma sak. Att det är lagligt att spela in sålänge man själv deltar i samtalet/minst en part är medveten om att det spelas in.

Faaast.. är det inte rätt sunt att försöka googla sig runt och hitta olika källor istället för att lita på nån random forummedlem som man inte vet något om? Du skulle ju lika gärna som du har stenkoll på saken kunna prata totalt i nattmössan och vi som inte känner dig eller vet svaret själva har ingen susning om vilket. :)
Läs . Jag har hela tiden tråden igenom hänvisat till annat än Google och sociala media .

Har du verkligen fått ngt ut av att samtala med jurist ?

Det känns som du inte fått det ?

Vet inte riktigt vad du vill med frågan?

Jodå. Har även mailat informationen till en annan tredje (fjärde?) jurist så att de har lite mer info och kan bedöma utifrån det. Om det blir samma eller annorlunda lär jag ju få veta snart. Och visst har jag fått ut något av det. Även om nya saker dyker upp och de flesta bara har det första samtalet som gratis rådgivning så har jag iaf fått svar på en del av mina frågor.

Is i magen... hur många tusenlappar kan det handla om för deras del? Det är de som isf får driva det vidare om de ska kräva dig på pengar..
Jag skulle vilja säga, var smart och ligg lågt tills du varit på kliniken. Visar det sig nu vara så att det är en gammal skada som inte visade sig på den besiktningen som gjordes hos dig då får du ta det ifrån det. Om det är en ny skada så tar du det utifrån det.

Lämna inga som helst svar eller ställ krav innan du varit på kliniken!!
Glöm inte att det är snordyrt att koppla in advokater och kolla så du har försäkring som tar det annars kan det snabbt bli väldigt dyrt, betydligt mkt dyrare än vad det är att betala allt och sen kanske hålla på med annat än att hyra ut häst.

Vet inte riktigt vad du vill med frågan?

Jodå. Har även mailat informationen till en annan tredje (fjärde?) jurist så att de har lite mer info och kan bedöma utifrån det. Om det blir samma eller annorlunda lär jag ju få veta snart. Och visst har jag fått ut något av det. Även om nya saker dyker upp och de flesta bara har det första samtalet som gratis rådgivning så har jag iaf fått svar på en del av mina frågor.
Vad jag vill med frågan ? Jag undrar eftersom du utifrån tråden primärt frågar här vad som gäller och hur du ska göra utifrån ett rätt kritiskt läge osv ?

och ett sista råd skriv inget mer nu ikväll när du är stressad och orolig, så himla lätt att du skriver "för mycket"...

glöm inte heller att om du skickar mail etc till en advokat så kan det komma att kosta många slantar.

Jag skickar alltid via rek post när det är viktiga handlingar.

Vad jag vill med frågan ? Jag undrar eftersom du utifrån tråden primärt frågar här vad som gäller och hur du ska göra utifrån ett rätt kritiskt läge osv ?

Ja. Om det känns jobbigt för dig att se mina frågor så är du välkommen att låta bli att läsa :)

och ett sista råd skriv inget mer nu ikväll när du är stressad och orolig, så himla lätt att du skriver "för mycket"...

Absolut! Lite så jag tänkt. Skrev hur läget var och sen inte mer.
Tack för hjälpen alla:) Hoppas att det inte är något superallvarligt fel på pålle...

Skriv inget alls.. du hämtar pållen imorgon.. ta ingen diskussion med hyrestagaren när du hämtar.. ingen alls.
Du hämtar hästen och är tyst hej och hej då typ..
När du varit på kliniken så oavsett hur det går så ringer du inte och skäller ut dem och inte heller i panik om det är en gammal skada utan försök behålla lugnet..

Jag har själv mycket temperament och vet att man lätt kan säga och lova för mycket..

Jag tycker inte att de visar någon god vilja alls iom alla krav de redan ställt, ingen omtanke om hästen heller. Ditt fokus är hästen, det andra får du ta sen.. är det en gammal skada så tror nog jag att jag hade försökt att betala deras utgifter.

Läs . Jag har hela tiden tråden igenom hänvisat till annat än Google och sociala media .
Har läst. Kan inte hitta några källangivelser. Du skriver ju "Man får inte spela in folk öht det håller inte i domstol.", och det utan källhänvisning. Det är ju ingen absolut sanning, det verkar ju inte minst vid rättegångar för grövre brott hända lite då och då att inspelningar får uppmärksamhet? Även om du säkert kan ha rätt i att det oftast inte tillskrivs något bevisvärde. Det vet jag inget om.

Skriv inget alls.. du hämtar pållen imorgon.. ta ingen diskussion med hyrestagaren när du hämtar.. ingen alls.
Du hämtar hästen och är tyst hej och hej då typ..
När du varit på kliniken så oavsett hur det går så ringer du inte och skäller ut dem och inte heller i panik om det är en gammal skada utan försök behålla lugnet..

Jag har själv mycket temperament och vet att man lätt kan säga och lova för mycket..

Jag tycker inte att de visar någon god vilja alls iom alla krav de redan ställt, ingen omtanke om hästen heller. Ditt fokus är hästen, det andra får du ta sen.. är det en gammal skada så tror nog jag att jag hade försökt att betala deras utgifter.

Jag brukar behålla lugnet irriterande väl enligt vissa :angel:

Har läst. Kan inte hitta några källangivelser. Du skriver ju "Man får inte spela in folk öht det håller inte i domstol.", och det utan källhänvisning. Det är ju ingen absolut sanning, det verkar ju inte minst vid rättegångar för grövre brott hända lite då och då att inspelningar får uppmärksamhet? Även om du säkert kan ha rätt i att det oftast inte tillskrivs något bevisvärde. Det vet jag inget om.

Vill du att jag ska googla i sammanhanget eller vad är det för källor du på sociala media vill ha postade som därmed är sanningen ?

Seriöst så hoppas jag det framgått tydligt vad jag avser . Det borde vara tydligt och givetvis inkluderar jag mig själv i sammanhanget .

om jag kommer ihåg så ska jag fråga min syster som arbetar inom rättsväsendet gällande bandinspelningar. Jag vet att man inte kan använda material från övervakningskamror hur som helst.

Vad jag vet gällande bandinspelning är att man kan göra dessa om man själv hörs på bandet, vet dock inte om de håller som bevismaterial.

Vill du att jag ska googla i sammanhanget eller vad är det för källor du på sociala media vill ha postade som därmed är sanningen ?

Seriöst så hoppas jag det framgått tydligt vad jag avser . Det borde vara tydligt och givetvis inkluderar jag mig själv i sammanhanget .

Men varför ska vi tro dig när du svarar helt annorlunda än alla andra. Det är det jag och flera andra frågar. Vad har du för källa?

Men jisses @TinyWiny ... Jag har ju hela tiden uppmanat TS att förlita sig på jurist och inte vad vi skriver här öht . Faktum är att jag nog lär vara bidragande att TS öht ringt ngn jurist ? Det är ju det jag hela tiden påtalar . Vad är det som är svårt att förstå ang det budskapet ? "Vi " ? Vilka är "vi " som tydligen enligt dig förlitar sig på vad jag eller ngn annan rådger på sociala media ?

Ditt svar på mitt citat blir extra märkligt då du verkar missat det jag skrivit öht men ändå citerar och svarar ?

För min del får du googla, länka till källor eller låta bli, det spelar ju egentligen inte mig någon roll - det är inte min tråd och mina frågor. Det jag vänder mig emot är att du löjliggör någon som själv försöker källkontrollera en uppgift. Det händer alldeles för ofta att folk helt utan källkritik sväljer allt någon säger för att den verkar ha koll. Facebook, bloggar och andra sociala medier har väl inte lägre status än Buke. Som sagt - jag och flera med mig har ingen aning om du sitter inne med sanningen eller bara tror. Därför är det väl jättebra att kolla andra källor också även om man inte hittar något 100% tillförlitligt så kan man ju hitta något att diskutera kring.

För min del får du googla, länka till källor eller låta bli, det spelar ju egentligen inte mig någon roll - det är inte min tråd och mina frågor. Det jag vänder mig emot är att du löjliggör någon som själv försöker källkontrollera en uppgift. Det händer alldeles för ofta att folk helt utan källkritik sväljer allt någon säger för att den verkar ha koll. Facebook, bloggar och andra sociala medier har väl inte lägre status än Buke. Som sagt - jag och flera med mig har ingen aning om du sitter inne med sanningen eller bara tror. Därför är det väl jättebra att kolla andra källor också även om man inte hittar något 100% tillförlitligt så kan man ju hitta något att diskutera kring.

? Nu fattar jag öht inget ? Jag har hela tiden påpekat att sociala media öht inte är ngn källa att anlita .

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 600
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 773
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 984
Senast: QueenLilith
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 915
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025