Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte så bra för magen att sova på snö nej.
Det är inte så bra för magen att sova på snö nej.
Varför inte bädda upp med halm där de ligger utomhus så de har en varm bädd att ligga på ute också? :-)
Där jag bor kommer det blött från himlen ganska ofta under höst, vinter och vår.
Halm utan tak är inte en varm bädd särskilt länge.
Och mina verkar då inte frysa i snön.
Det handlar inte om att de fryser i snön, problemet är att tarmarna blir nerkylda vilket kan orsaka kolik. Har hästen mammutpäls är det säkert ingen fara, men det finns många relativt tunnhåriga lösdriftshästar också och där bör man försöka undvika att de ligger i snön.
Problemet uppstår säkert på ett annat sätt med många klippta hästar i nutid, dock är det ju inget i sak med snö i sig som är dåligt eller inte isolerar ganska väl, så man får nog skilja på problem och problem . I TS fall verkar det inte finnas några tecken alls vad jag kan utgöra , som pekar på att hästarna inte sover inne pga det . Det är vanligt att de väljer sova ute utan att för den skull det är något fel i hästarnas värld på ligghallen .Det handlar inte om att de fryser i snön, problemet är att tarmarna blir nerkylda vilket kan orsaka kolik. Har hästen mammutpäls är det säkert ingen fara, men det finns många relativt tunnhåriga lösdriftshästar också och där bör man försöka undvika att de ligger i snön.
Ja det är ju bgt som gör att hästarna inte vill gå in. Lös problemet!
Man ser ju ofta hästar som lägger sig i maten. Har de ingen mat så var ska de lägga sig?
I leran eller nu knöggel? Snö är ju bättre, men säg inte att det är varmt. Varför finns det en lag om att de ska kunna ligga torrt?
Jo för att folk skiter i vilket
Det är inte mina bestämmelser. Sist jag läste reglerna så poängteras just att den måste vara byggd o placerad så att hästarna använder den.
Plåttak är inte att rekommendera
Jag har plåttak och min ligghall används. Varför skulle man inte ha plåttak?Det är inte mina bestämmelser. Sist jag läste reglerna så poängteras just att den måste vara byggd o placerad så att hästarna använder den.
Plåttak är inte att rekommendera