Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej, lång historia kort. Min snart elvaårige valack har ett flertal gånger genom sitt liv blivit halt höger fram. För ca 5 år sedan...
Svar
5
· Visningar
2 952
Senast: Grazing
·
Hästvård Konstig rubrik kanske.. Jag har en vän som bor i en annan stad, för två år sedan fick jag höra att vännens häst råkat ut för en...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 232
Senast: yennork
·
Hästvård Funderar på att seriöst installera varmvatten i stallet då jag är sjukt utmattad på hästar som står och pinas igenom iskalla spolningar...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 379
Senast: mackan
·
Hästvård Kan man på nåt sätt ta prover/test och se om ens häst har cancer invertes? (skimmel - melanom)
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 867
·
Hästvård Min 5-åring (väldigt sparsamt tagen) har under den senaste tiden visat symptom som är väldigt okända för mig. Jag ska ringa kliniken...
2
Svar
25
· Visningar
4 955
Senast: Fiorano
·
Hästvård Sto i 20-års åldern Promenadhäst Normalviktig Glad och alert Ingen feber Rör sig frivilligt i alla gångarter som ser normala ut...
Svar
17
· Visningar
6 535
Senast: Elisha
·
Hästvård Är det olagligt att sälja sina djurs överblivna läkemedel? Tänker på att man har tex prascend eller fenylbutazon m.m över tex, hästen...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 543
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Stallet där min ponny står erbjuder två olika hagar. Eller ja, fler alternativ finns men två alternativ som över huvud taget är...
Svar
7
· Visningar
913
Senast: MM
·
Hästvård Hejsan! Vill poängtera att detta inte är min häst, jag hyr den några dagar i veckan. I flera år har nu ägaren haft samma hovslagare och...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
13 691
Senast: Toxis
·
Hästvård Jag har haft min häst i över fem år nu, och hon har tidigare haft små åkommor. Men sedan i somras när jag flyttade henne till nytt...
Svar
19
· Visningar
2 196
Senast: Elajna
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 792
Senast: Luleå
·
Hästvård Min hast avlivades med Somulose i förra veckan, sorgen och saknaden är enorm (trots att beslutet inte var förhastat och väl underbyggt -...
Svar
17
· Visningar
1 924
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Idag när jag skulle stretcha min unghäst för första gången så knastrade det rejält i bägge hans bak-kotor. Blir fundersam eftersom det...
Svar
0
· Visningar
719
Hästvård Kom ut för nu 2 veckor sedan till hästen som var rejält halt hö bak, samt varm och svullen på insidan av kotan och neråt. men inte jätte...
Svar
5
· Visningar
1 077
Hästvård Tycker det verkar bli vanligare att man inte använder rem på krubbitare. Era reflektioner på detta? Verkar finnas olika "skolor"...
Svar
8
· Visningar
3 744
·
Hästvård Nu har en häst fått ringorm i stallet o behandling är påbörjad. Nu undrar jag vad som gäller för oss andra i stallet o tävling, karens...
Svar
4
· Visningar
1 290
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej alla! Jag har höjt min vet.vårdsförsäkring från 60000 till 120000. Förstått efter andra trådar här att kostnaderna kan rusa iväg...
Svar
10
· Visningar
1 120
Senast: squarepants
·
Hästvård Någon som har några erfarenheter av denna operation?
Svar
0
· Visningar
712
Senast: Hanna_b
·
Hästvård Vet att det funnits en liknande tråd men hittar den inte.. Skulle ni veterinärbesiktiga om ni skulle köpa en läromästare på ca 15-18...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
12 965
Senast: Lilla Skutt
·
Hästvård Hej Finns det någon här som har en häst, eller har haft en häst, som har spatt på samtliga tre glidleder? Jag läser mycket om spatt...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka