Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Idag när jag skulle stretcha min unghäst för första gången så knastrade det rejält i bägge hans bak-kotor. Blir fundersam eftersom det...
Svar
0
· Visningar
719
Hästvård Kom ut för nu 2 veckor sedan till hästen som var rejält halt hö bak, samt varm och svullen på insidan av kotan och neråt. men inte jätte...
Svar
5
· Visningar
1 079
Hästvård Tycker det verkar bli vanligare att man inte använder rem på krubbitare. Era reflektioner på detta? Verkar finnas olika "skolor"...
Svar
8
· Visningar
3 747
Senast: mackan
·
Hästvård Nu har en häst fått ringorm i stallet o behandling är påbörjad. Nu undrar jag vad som gäller för oss andra i stallet o tävling, karens...
Svar
4
· Visningar
1 290
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej alla! Jag har höjt min vet.vårdsförsäkring från 60000 till 120000. Förstått efter andra trådar här att kostnaderna kan rusa iväg...
Svar
10
· Visningar
1 120
Senast: squarepants
·
Hästvård Någon som har några erfarenheter av denna operation?
Svar
0
· Visningar
712
Senast: Hanna_b
·
Hästvård Vet att det funnits en liknande tråd men hittar den inte.. Skulle ni veterinärbesiktiga om ni skulle köpa en läromästare på ca 15-18... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
12 965
Senast: Lilla Skutt
·
Hästvård Hej Finns det någon här som har en häst, eller har haft en häst, som har spatt på samtliga tre glidleder? Jag läser mycket om spatt...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: skuggi
·
Hästvård Som vanligt haglar oturen över oss här hemma! ..Spricka i griffelben, blödning i muskel i bogen vänster sida, inflammation i ryggen ja...
Svar
2
· Visningar
1 051
Senast: Madde_padde
·
Hästvård En av hästarna kom in riktigt blöt idag, täcket var helt blött. Han måste ha rullat sig/legat ner mycket/länge. Han var slö och ville...
Svar
8
· Visningar
1 591
Senast: DarkInNight
·
Hästvård När jag kastrerade Relo (Shettis) i somras så gick det inte som planerat: Först när han skulle sövas så slutande han andas och fick...
Svar
1
· Visningar
920
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har en ponny vars huvuduppgift är att vara sällskap till min ridhäst. Han rids även av min dotter några dagar per vecka, och... 2
Svar
22
· Visningar
4 063
Senast: mily
·
Hästvård Idag var på ett långt besök hos vet, ifrån klockan 11 till 5.. Efter att min häst har haft hälta, så bestämde jag mig för att åka dit...
Svar
0
· Visningar
978
Senast: jjulia
·
Hästvård Satt och tittade lite på travlopp i eftermiddags och också då "skoinfon". Vissa hästar tävlas helt barfota, vissa skodda runt om, vissa... 2 3
Svar
41
· Visningar
9 028
Senast: Passion
·
Hästvård Idag är det en regnig dag, ja, hör på maken, det regnar ute. Kan man ju tycka inte är något konstigt, det är ju hösten, de brukar regna... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
16 578
Senast: mammaLiss
·
Hästvård Vid kvällskollen nu bland unghästarna på lösdriften så hittar jag en krake som är svullen från kota och ned till hov. In med den i...
Svar
12
· Visningar
5 068
Senast: Görel
·
Hästvård Hej. Hästen skadade sig lite lätt i helgen, ett ytligt sår på utsidan av frambenet, strax nedanför knät. Det är svullet och varmt... 2
Svar
22
· Visningar
6 149
Hästvård jag vet en kille som håller på att ge Kraniosakral terapi. Han är väldigt populär och fullbokad, och man har rekommenderat honom till... 2
Svar
22
· Visningar
5 646
Senast: Zelecta
·
Hästvård Såg en bild på en rakad häst för någon dag sen och kan inte få en fråga ur huvudet. Den hade inte typ "enfärgad" hud utan mörkare...
Svar
0
· Visningar
571
Hästvård Kanske hamnar detta fel, men det jag är ute efter är ju "sjukgymnastik" så förhoppningsvis kan det passa under hästvård. Har försökt...
Svar
2
· Visningar
4 773
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V