Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har för andra gången på ett år blivit en aning sned i sin rygg. Förra gången berodde det trodde jag på en sned sadel som byttes...
2
Svar
30
· Visningar
10 820
Senast: mumin
·
A
Hästvård Hej! Jag ska snart skaffa egna hästar. Vill gärna ha dem barfota, om det fungerar för dem såklart. Jag har förstått att detta med...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
15 646
Senast: Toxis
·
Hästvård Tjolahopp :) Min nordis har fått nya dojjor idag. Vad jag kan se är det bra gjort.. Vad tycker ni? Vinklar, trakthöjd osv :D...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
23 522
Senast: Fislisa
·
  • Låst
Hästvård Besökte ridskolan i närheten och en av deras hästar såg oerhört tufsig, ej i form och misskött ut. Alltså en av ridskolans egna hästar...
Svar
18
· Visningar
2 049
Senast: shampiz
·
Hästvård Är det någon häst som har testat deras produkter? Formula 1,2,3 osv vad de nu heter. Ringt och pratat med dessa och enligt de ska jag ge...
2
Svar
29
· Visningar
15 284
Hästvård Hej, Jag har sökt information om när det laterala gaffelbandsinfästet är avslitet. Jag hittar endast info om skador i själva...
Svar
2
· Visningar
1 396
Senast: limona
·
Hästvård Hur tusan ska man bli av med dom? Min ena häst blir tokig av dom och näst intill oridbar när dom härjar runt på henne :cry: Finns...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
13 064
Senast: animalasia
·
Hästvård Min valack fick en spark strax över hasen för några veckor sedan. Hasen var rejält svullen och det hade blivit ett litet men lite...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: misscocos
·
Hästvård Har ett 5årigt halvblod dom går på lösdrift. Rids ca 5 dagar i veckan varierad träning. Brukar stå inne i stall ungefär 1 natt i veckan...
Svar
9
· Visningar
1 398
Senast: Asa_S
·
Hästvård Hej! Osäker om jag postade i rätt forum, flytta den gärna annars. Gäller en ponny vars tidigare ägare sa "vi valde att triangelmärka...
Svar
10
· Visningar
1 571
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Ja som rubriken lyder: nu när vi inom travet inte får använda Cedar Oil längre vad ska man då använda? Det finns ju ett gäng olika...
Svar
0
· Visningar
664
Senast: Badankan
·
Hästvård Min ponny har efter 9 v. diffus hälta blivit diagnostiserad med skada på hovbenets sidoligament(innersida), ligamentet var rejält...
2
Svar
21
· Visningar
11 418
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jag är dåligt insatt i "maskfrågor" men tycker mig ha förstått att de flesta avmaskar sin häst en gång per år(?) efter att man låtit...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 656
Senast: Solar
·
Hästvård Vad ska man särskilt tänka på med lite äldre hästar och ponnyer? Att de ska få tillräckligt med näring, naturligtvis. Energirikt...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: Görel
·
  • Låst
Hästvård http://wwwc.aftonbladet.se/sport/ridsport/skotsel/verkad.html Vad kan vi göra för att hjälpa denna häst?
Svar
4
· Visningar
1 188
Senast: gylle
·
Hästvård Idag fick jag svar på blodproverna, min 23 åring har cushing. För ca 5 år gjorde jag en stimulering där de mätte kortisolet, sprutade in...
Svar
8
· Visningar
4 864
Hästvård Hästen min stod på tre ben igår när jag kom till stallet. Varm i hoven och från kotan och neråt ungefär. Ringde till vet. som direkt...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 923
Senast: Ginne
·
Hästvård Letar efter hamlstrån känner jag, men väntar på att en expert på Ulltuna skall uttala sig om prognoserna för min kära häst...det känns...
Svar
11
· Visningar
3 948
Senast: speedya
·
Hästvård Hej. Min foderhäst ömmar lite i ryggen när man klämmer där. Inte precis där sadeln sitter utan lite längre bak (närmare svansen). Hon...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: Speedway
·
Hästvård Hej. För att göra en lång historia kort... För ca två månader sedan råkade jag -eller rättare sagt min stackars häst- ut för en klåpare...
Svar
10
· Visningar
1 606
Senast: Jojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka