Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej, Vet att jag sett någonstans en sula som man själv klipper till och trycker fast utan söm. D vs den sätts inte fast mellan skon och...
2
Svar
22
· Visningar
3 672
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Igår när min kompis skulle rida "mitt" sto (jag ville se henne från marken) så när vi gick ut till ridbanan så gick hon i kors med...
Svar
5
· Visningar
3 235
Hästvård Tänkte höra om det finns någon mer där ute som har en olycksfågel till häst? Jag har ett fullblod som lyckas skada sig hela tiden. Har...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 230
Senast: Small_talk
·
Hästvård Hej, än vännina som jag känner har tight schema och tror inte att hon kommer hinna vaccinera fölis innan de 6 veckorna från första...
Svar
1
· Visningar
1 019
Senast: MaRomer
·
Hästvård Ni som klipper jakt- och spårklippningar, skulle ni vilja ladda lite inspirationsbilder på upp hur ni gör till mig och andra velpottor...
Svar
4
· Visningar
1 269
Senast: Pallen
·
Hästvård Jo dessa äckliga varelser har börjat krypa fram och det gör mig så stirrig, nervös och det kliar över hela kroppen!! Äckliga kryp...
2
Svar
22
· Visningar
9 251
Senast: palle
·
Hästvård Ska boka tid för ett klinikbesök imorgon för ul och ev röntgen av hästens bakknän som jag misstänker att hon har problem med (även...
Svar
6
· Visningar
1 515
Senast: Liten
·
Hästvård Jag har nyligen stallat upp min valack i nytt stall efter Att under många år haft mina två valacker hemma. Den ena åker iväg på foder...
Svar
5
· Visningar
1 733
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag kan bara konstatera att storhästen inte tål att äta halm, han blir ASrisig i kistan. Har vid två tillfällen under betessäsongen...
Svar
8
· Visningar
1 519
·
Hästvård Vi har råkat ut för det som inte får hända. I tisdags var mammahäst helt normal, lite seg, men åt normalt och hade inga svullna ben...
Svar
5
· Visningar
2 595
Senast: CK
·
Hästvård Jag hittade bara trådar om svullna skap, och det har "vi" inte, däremot har 4-åringen helt plötsligt(typ sedan ett par veckor) börjat...
Svar
16
· Visningar
4 230
·
Hästvård Hur är det lättast att kolla hästens puls och andning? Har försökt hitta pulsen på benen, men det är som om jag tappar den efter ett...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: annoj
·
Hästvård Då börjar vi gå in i ruggtiderna och min älskade lilla ponny har satt sin tjocka päls och svettas därefter .. Så nu har jag bestämt mig...
Svar
8
· Visningar
1 658
Senast: mackan
·
  • Låst
Hästvård Upptäckte i förrgår när jag skulle göra iordning min häst för en ridtur att han stod lustigt på höger bakben. När vi sedan gick ut ur...
2
Svar
26
· Visningar
6 755
Senast: Fislisa
·
Hästvård Vid veterinärbesiktning på kliniken ingår tandkontroll med sedering och munstege. Ni som vet, går sederingen ur fort så att hästen sedan...
2
Svar
24
· Visningar
4 991
Senast: axel
·
Hästvård Hej! Igår hittade jag min häst med relativt stora bölder/knölar på bringan, ingen annan stans. Hon har inte ont, kliar sig inte och...
Svar
3
· Visningar
1 137
Senast: Toxis
·
Hästvård Vi har en vattenbalja (svart plast) i hagen, rymmer ca 50 liter. Vi fyller på dagligen och skurar den vid behov (ca varannan-var tredje...
Svar
11
· Visningar
3 307
Senast: Buck
·
Hästvård Hej, Är det någon som vet om man måste ta blodprov när hästen har feber för att få resultat på anaplasma? Visar blodprovet inte något...
2
Svar
32
· Visningar
5 007
Senast: Lindsen
·
Hästvård Igår blev min häst skodd och hovslagaren råkade raspa för djupt på H-bakhov så att det började blöda. Han sa att det absolut inte var...
Svar
2
· Visningar
1 657
Hästvård Hur fungerar era hästar med spatt? Även de som glidlederna växt ihop på, är de stelare än andra? Kan ni träna som vanligt och hur brukar...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka