Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Sen en vecka tillbaka så har vår ponny börjat slänga sitt huvud upp och ner, både när vi hämtar i hagen men mest vid ridning. Det har...
2
Svar
33
· Visningar
5 919
Senast: Eloise
·
A
Hästvård Hur lång tid tar det från att styngflugan har lagt sina ägg på hästen, tills dess att de kläcks? Anledningen till min fråga är att jag...
Svar
11
· Visningar
2 792
Senast: Houdinie
·
Hästvård Om en häst har väldigt understuckna trakter, hur verkar man för att få upp dom igen? Jag ska alltså inte verka själv, bara nyfiken på...
Svar
5
· Visningar
5 169
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har just nu min häst under behandling för infl. i si-led. Även konstaterad en liten pålagring pga troligt trauma. Allt låter dock...
Svar
10
· Visningar
1 809
Senast: polly p
·
Hästvård Hur gör man det med minst halkrisk med fyra skor? Isbrodd bättre/sämre? Hur gör polisen? :-D
Svar
15
· Visningar
1 573
Senast: Marty
·
Hästvård ha hittat en helt underbar 3 åring i tyskland , men han ha något med sitt ena bakben , han lyfter det högre ibland. ha inte fått kläm...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 261
Senast: HannaZ
·
Hästvård Är det förtidigt att lägga på ett 300g "vintertäcke" på dagen? hon står inne på nätterna i ej uppvärmtstall men ändå ej kallstall Ute...
Svar
18
· Visningar
2 613
Senast: Tussinussen
·
Hästvård Efter att ha lagt ihop pusselbitarna har jag kommit fram till att min häst troligtvis har nackbandmask. Han är en 4:årig kwpn import...
Svar
17
· Visningar
11 147
Senast: Lavinia
·
Hästvård till och börja med så är jag nog väldigt okunnig om hästryggar. ( endast monté tränad hos förra ägare) Sutten på en barbacka i skritt...
Svar
7
· Visningar
1 626
Senast: Rebeckafalk
·
Hästvård Min häst har blivit behandlad med Atropin för en ögonskada. Är det någon som vet hur länge effekten av det sitter kvar? För eftersom det...
Svar
2
· Visningar
2 057
Senast: Russin8
·
Hästvård Hej! Känner att jag behöver skriva av mig o kanske någon av er har något att säga om situationen. Köpte min häst nyinriden 2008, då...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 278
Senast: Sailo
·
Hästvård Jag har alltid att stretchat mina hästar efter de lite hårdare passen på ridbanan och upplevt att hästarna oftast uppskattat det extra...
Svar
4
· Visningar
944
Senast: Royalj
·
Hästvård Hoppas det är okej att jag skriver den här tråden, hittade ingen liknande Om ens häst har skabb rekommenderas man att använda...
Svar
0
· Visningar
907
Senast: Twihard
·
Hästvård Nu har jag beställt lite av detta te till mig själv och hästen. Finns här någon annan som ger detta? Om i så fall, när ska jag ge...
Svar
7
· Visningar
3 411
Senast: lil-sis
·
Hästvård efter en hel del sökande i forumet hittar jag ändå inte svaret så det fick bli en ny tråd. Ni med eksemhästar, när slutar ni använda...
Svar
16
· Visningar
3 288
Senast: Rouise
·
Hästvård ... Hur funkar det? Min häst har haft massa skorpor på framförallt bakbenen väldigt länge. Hon verkar inte lida av dem men jag tycker...
Svar
2
· Visningar
1 767
Senast: Twihard
·
Hästvård Vet inte riktigt vart jag ska lägga denna men hoppas detta är rätt. Sitter och kollar på väldigt, väldigt sorgliga filmer på YouTube...
Svar
7
· Visningar
1 422
Senast: Verdandi
·
Hästvård Fick svar från kolla masken att fölsingen på snart 6månader hade 200 EPG och hennes mor 1000:crazy: Men är det ovanligt att föl brukar...
Svar
19
· Visningar
1 631
Senast: Madick
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen för 3 veckor sen. Upptäckte en svullnad på halsen ungefär jämte käken på vänster sida. Tog ut och longerade...
Svar
1
· Visningar
799
Senast: Leansman
·
Hästvård Vad tror du/ni är boven bakom min gosses hemska slitage på tänderna? Greenguard eller nätätande?
2
Svar
24
· Visningar
5 956
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III