Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Finns det någon som helst logisk icke sjuk anledning till att en häst kan ha förhöjd temp på kvällen efter att ha stått inne i boxen och...
Svar
3
· Visningar
2 550
Hästvård Fick idag veta att veterinären tycker att vi behöver ta bort ögat på min häst.. Vi har hållt på och kämpat med medicinering osv sen...
Svar
11
· Visningar
2 999
Senast: Bison
·
Hästvård I lördags var min häst tydligt halt höger bak, jag trodde det berodde på strålröta som jag hittat dagen innan och varit och pillat i...
Svar
10
· Visningar
1 693
Senast: BRAGO
·
Hästvård Visste inte alls var jag skulle lägga tråden men tänkte att det har ju ändå med hästens välmående att göra..? Iallafall, min...
Svar
8
· Visningar
1 793
Senast: Myrten
·
Hästvård Finns det? Tänkte jag skulle slippa tvätta min skimmel mer när det är kallt :o
Svar
6
· Visningar
1 166
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hjälp en stackars förvirrad här är ni snälla. Om en häst nickar till när vänster framben är i marken och när höger framben är mitt i...
Svar
7
· Visningar
4 275
Hästvård När jag hört mig runt har vissa sagt att man absolut inte ska ha får och hästar tillsammans och vissa säger att det inte är några...
Svar
16
· Visningar
1 801
Senast: Lurv
·
Hästvård Hästen är ett sto, 12 år och har alltid vart väldigt lätthanterlig och snäll att rida, sedan flytt till nytt stall har jag fått höra...
2
Svar
23
· Visningar
5 060
Senast: Geysir
·
Hästvård Det finns ju så många olika behandlingsmetoder utöver veterinärvård. Kiropraktik, laser, LED-ljus, massage osv. Vore kul att se vad...
2
Svar
20
· Visningar
3 708
Senast: Rouise
·
Hästvård Nu på hösten när hästarna börjar sätta ordentligt med vinterpäls får mina hästar skav under sadeln, återkommande varje år. sadeln ligger...
Svar
11
· Visningar
2 216
Senast: Rouise
·
Hästvård En häst jag eventuellt ska köpa har fallit ur väldigt mycket, rejält omusklad över ryggen och jag tippar på proteinbrist, den går med...
Svar
9
· Visningar
2 730
Senast: mamman
·
Hästvård Ska först säga att jag inte visste var jag skulle lägga tråden, så flytta gärna om det är fel. Har ett tag funderat på om det går på...
Svar
3
· Visningar
1 637
Senast: Balahé
·
Hästvård Har nu i dagarna hittat ett åderbråck (tror det är det) på mitt Nordistravar sto. Det sitter längst upp emellan bakbenen (ljumsken)...
Svar
8
· Visningar
3 287
Senast: Groddan
·
Hästvård Har en häst som låter ansträngd när han andas.. Det låter som att han har en gasmask på sig. Har kollat temp, puls och andning och allt...
Svar
5
· Visningar
3 268
Senast: Totola
·
Hästvård University of Minnesota har gett ut en app för iPhone där man kan räkna ut hästarnas vikt. Det ska tydligen vara någon slags ny metod...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: sthu
·
Hästvård * Hade noll aning om vart jag skulle lägga tråden, flytta gärna om så behövs! * Som rubriken säger; När börjar hästar bli ordentligt...
Svar
19
· Visningar
3 866
Hästvård Ska hästar ha tillgång till vatten dygnet runt? Alltid när jag kommer ut till stallet så har inte hästarna vatten.. Börjar bli lite...
2
Svar
27
· Visningar
4 688
Senast: Totola
·
Hästvård Börjar bli väldigt frustrerad över våra problem med strålröta, har aldrig stött på såhär långvariga problem med det förut och skulle...
2
Svar
22
· Visningar
8 861
Senast: Skywalker
·
Hästvård har varit på klinik med min häst och det visade sig att hon var halt på alla fyra ben. i båda framhovarna hade hon en pågående...
Svar
19
· Visningar
3 743
Senast: Glimmie
·
Hästvård Vad får en häst för symptom som har allergi mot tex hö?
Svar
3
· Visningar
3 883
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur