Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Alla säger olika... Jag har väl galopp å travfolk runt mig... Galoppen verkar vara "boxvila", travet "rör på hästen!!!"...
2
Svar
24
· Visningar
5 728
Senast: Messy
·
Hästvård Efter att i flera dagar upptäckt köttiga sår på min häst (hals och rumpa) och gula skorpor i man och svans upptäckte jag detta kryp i...
2
Svar
20
· Visningar
13 307
Senast: fruxolisa
·
Hästvård Jag har ett föl f. i april 2012 som vuxit fort, han blir stor, hbl. När han var ca 3 månader upptäckte jag att hans ena framkota var...
Svar
7
· Visningar
2 572
Senast: Chinadoll
·
Hästvård Om man har en häst som är precis mellan två storlekar i skor, vad väljer man och varför?:)
Svar
13
· Visningar
1 941
Senast: Worlds
·
Hästvård I eftermiddag upptäckte jag rätt vad det var en bula på fölis ben som inte var där igår, helt rund och fast ser liksom ut som kotan men...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
18 089
Senast: Chinadoll
·
Hästvård Min ponny hade fång för lite drygt en månad sedan. När jag kom till stallet Imorse h hade hon rymt till en annan hage som inte är betad...
Svar
10
· Visningar
1 737
Hästvård Ja hästen det handlar om blev behandlad tuppkam i en led igår. Idag så såg han värre ut, vid svängningar så markera han rejält. In till...
Svar
14
· Visningar
7 004
Senast: Geysir
·
Hästvård Nu har vi äntligen lyckats lokalisera var skadan sitter och hur pass omfattande den är. Lasse har på något vis skadat bogleden, på...
Svar
0
· Visningar
1 248
Senast: cahs
·
Hästvård Såg en bild på en häst, tagen med värmekamera, varav ena benet på hästen var färgad blå, dvs ingen cirkulation alls, medan de andra tre...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 852
Senast: r_freddy
·
Hästvård Har precis fått diagnosen artros i två facettleder på min häst och har försökt hitta information om hur prognosen brukar vara att...
Svar
4
· Visningar
2 183
Senast: Boj
·
Hästvård Benskydden alltså, inte skorna. När jag googlade allmänt snubblade jag över påståendet att hästar med hovbroskförbening kan få frakturer...
Svar
13
· Visningar
2 368
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Min ponny är skodd fram, men barfota bak. Nu till frågan, vilket fäste har oskodda hovar på snö och is?
2 3
Svar
43
· Visningar
5 774
Senast: chippen86
·
Hästvård Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av detta? Jag har nyligen tagit över ett halvblod som har täta ryggkotor. Enligt...
Svar
6
· Visningar
3 771
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som kanske har en aning om varför min häst med jämna mellanrum får lite kolikkänningar efter att han har ätit kraftfoder? Vad är...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 722
Senast: Me_too
·
Hästvård Jag köpte mig en häst för två månader sedan. Och har upptäckt att framhovarna växer olika fort. Hennes högra hov växer något snabbare än...
Svar
6
· Visningar
1 433
Hästvård Min pålle får som vanligt på somrarna ordentliga skavsår av gjorden. Jag har provat många olika gjordar och en herrans massa olika...
2
Svar
30
· Visningar
19 328
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Kan bruna hästar få hudcancer/melanom? När jag läser och tittar på bilder verkar det bara handla om skimmlar, men de kanske är för...
Svar
19
· Visningar
2 625
Senast: Lena_B
·
Hästvård Nu har det uppstått lite problem här hemma. En fölunge (född april) hade igår fått sår på båda bakbenen, både in och utsida som såg...
Svar
8
· Visningar
1 445
Hästvård Min häst som jag köpte för 3 månader sedan har blivit halt.. Har röntgat och ultraljudat henne och hon visade sig ha en hel del...
2
Svar
24
· Visningar
4 419
Senast: Piraja
·
Hästvård Hej! Häromdagen hände en väldigt obehaglig sak, så skulle bli oerhört tacksam om någon tog sig tid att fundera lite över detta! Gick...
Svar
9
· Visningar
2 562
Senast: bbbeccah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur