Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Att klippa sin häst? Min häst blir nog klippt i slutet på månaden.. Han är inte frusen av sig. Kommer att bli en typ av...
Svar
10
· Visningar
1 640
Senast: SusieQ
·
S
Hästvård hej! Har någon erfarenhet på skolios på sin häst? jag har en 7-årig KWPN-hingst som påstås ha skolios i ryggen. Då jag köpte honom som...
Svar
2
· Visningar
2 769
Senast: Tippie
·
Hästvård Har ett paintföl på 5 månader som växt oerhört mycket. I somras blev han lite hängig i enaframknäet men med nattvila i box samt...
Svar
7
· Visningar
4 061
Senast: Chinadoll
·
Hästvård Hej alla. Vänder mig till er kloka bukare om vad jag borde göra. Flytta gärna tråden om den hamnat fel. Jo, min häst flytta i slutet av...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 158
Hästvård Jag köpte en häst i maj från en ridskola. Han har gått där i ca 15 år. När han kom så var han lite stressad o visade sadeltvång. Men...
2
Svar
29
· Visningar
5 224
Senast: clubman
·
S
Hästvård Skulle ni göra det? Det är en valack som ska användas i sporten av mig och min syster, förhoppningsvis på högre nivå. Den är vet...
Svar
11
· Visningar
6 977
Senast: WallE
·
Hästvård Idag hittade jag min häst skadad i hagen. Hon har ett sår, ca 1 cm i diameter, ser inte djupt ut och jag tror inte sticksår. Ser ur som...
Svar
17
· Visningar
4 997
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Någon som testat vetekudden Hot horse till sin häst? Funderar på en sådan till min häst. Har en själv och den funkar bra vid nackvärk...
Svar
1
· Visningar
862
Senast: palle
·
Hästvård Om man genom att se blödningar i lamellränderna nu i oktober får bekräftat att den korta perioden av stelhet under sommaren förmodligen...
Svar
10
· Visningar
2 168
Senast: domesticus
·
Hästvård Hej. Min kompis har precis fått hem en ny ponny som har insektsexem. Självklart har han täcke och får medel mot insekter. Men, det...
Svar
6
· Visningar
2 948
Senast: Boll
·
Hästvård Dottern köpte en häst i våras som är underbar... Men ibland när han sväljer syns det som en knöl som utvidgas. Veterinären kollade den...
Svar
0
· Visningar
1 036
Senast: Glimris
·
Hästvård Hej på er alla! Jo, det är lite så här att jag sitter och försöker söka lite över nätet om just detta med hästar med för lite...
Svar
4
· Visningar
4 515
Senast: Toxis
·
Hästvård Jag hittade igår en liten knöl på baksidan av min hästs framben som fanns kvar idag och var alldeles oförändrad. Den är ca 1cm i...
Svar
3
· Visningar
1 287
Senast: milena
·
Hästvård Hej! Jag har nu ett stall med 2 boxar där jag har mina 2 varmblod, sen har jag en liten box som jag hade tänkt att ha 2 st får i, men...
Svar
1
· Visningar
1 012
Senast: Mia_R
·
Hästvård Till att börja med,veterinären är inkopplad! Min häst druttade omkull ordentligt i hagen i senvintras,var inge halt eller något efter...
2
Svar
36
· Visningar
9 185
Senast: Fibusen
·
Hästvård Min syster skulle sälja sin ungponny. Köparen ville besikta, med böjprov. Jag skrek stop och ställde frågan om så unga hästar verkligen...
Svar
16
· Visningar
2 655
Senast: busigdemon
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 356
Senast: Rebeckafalk
·
Hästvård Min fångponny är nu igångsatt sen en månad tillbaks. Är uppe i 20 min promenad/ tömkörning i skritt varannan dag. Nån gång i veckan...
Svar
2
· Visningar
1 566
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Har en irländsk import med vaccination från Irland. Vaccinationsdatum stämmer med de regler vi har i TR. Får hästen tävla på denna...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: tio-i-tre
·
Hästvård med en "vanlig" trimmar? tänkte islandsklippa min häst.. men känner inte att jag vill lägga ut flera tusen kr på en klipp maskin då...
Svar
19
· Visningar
1 729
Senast: NightRain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit