Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har senaste tiden funderat mycket över hur man behandlar ledinflammationer. Det känns som att det den här hösten fullkomligt...
2
Svar
20
· Visningar
6 514
Hästvård Vet inte om det redan finns en sådan här tråd men jag skulle vilja veta vad "era maghästar" står på för strö och ni som haft kolikhästar...
Svar
11
· Visningar
2 080
Senast: Targa
·
Hästvård Jaaa, snart kommer den fruktade sommaren igen. Jag har alltid tidigare sett fram emot sommaren, men i år gör jag det inte alls :crazy...
2
Svar
39
· Visningar
7 007
Senast: viarp
·
Hästvård Någon här som har erfarenhet av biolight??? funderar på att köpa en sån men dom är ganska dyra. Har haft ut en som gör IR terapi på...
Svar
3
· Visningar
1 586
Senast: Nikepaj
·
Hästvård Efter klara besked från hästen att något ät galet så kommer en betrodd och duktig veterinär ut i morgon och ska undersöka. Jag bokade...
Svar
9
· Visningar
2 012
Senast: Aslan
·
Hästvård Min häst fick denna diagnosen för ca 1 månad sedan. Vi promenerar just nu 15 min per dag ca. Hur ser diagnosen ut för framtida...
Svar
0
· Visningar
852
Senast: SoNo
·
Hästvård Hej alla! Jag har en tio årig hingst som jag tänkte kastrera, dels för risken med att de springer över och skulle betäcka andra ston...
Svar
14
· Visningar
4 338
Senast: gylle
·
Hästvård Min häst har fått massa skorv i pälsen, mest på ryggen och rumpan.. vad kan detta vara?!
Svar
11
· Visningar
3 527
Hästvård Sällskaps hästen har börjat hosta och snorar, hon är lite damm känslig så trodde Först att det var på det. Men i morse så hade hon gult...
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: elgur86
·
Hästvård kollar lite hästar å en jag är intresserad av hade såkallad bockhov.. är de något att bry sig om? behöver häst som kan bära tyngre...
Svar
10
· Visningar
2 055
Senast: NightRain
·
Hästvård Min älskade otursfågel har gjort det igen... Denna gången har hon fått en allergisk reaktion , men av vad??? Är det någon av er...
2
Svar
30
· Visningar
9 424
Senast: lady_vip
·
Hästvård Har nu stallat in min islandshäst som brukar ha eksem täcke på sig ute.. men kan man ha det på inne oxå eller blir det för varmt? Har...
Svar
11
· Visningar
1 727
Senast: Linnea_
·
Hästvård Detta är helt hypotetiskt! Men låt säga att ni har en häst som har en skada som orsakar ledinflammationer lite då och då när hästen är i...
2
Svar
26
· Visningar
3 898
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag ska provrida en frieser för eventuellt köp. En vän avrådde mig från att skaffa en frieser pga hen ansåg att dessa har ryggproblem...
2
Svar
22
· Visningar
6 739
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Min gammelponny börjar tackla av. Redan förra vintern var det väldigt stelt och jobbigt under den kallaste perioden. Trots varmt täcke...
2
Svar
24
· Visningar
3 279
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Är det någon som har använt sig av kraniosakralterapi till häst - i förebyggande eller behandlande syfte - och vad tyckte ni om detta...
Svar
2
· Visningar
1 823
Senast: Esset
·
Hästvård Det verkar som att mitt två åriga russ har fått pälsätare. Märkte det för max två veckor sedan. Såg att hon hade några få fläckar på...
Svar
3
· Visningar
10 844
Senast: Manji
·
Hästvård Hej! Min häst har tappat mycket hull under sommarbetet. Nu de senaste veckorna har vi ökat på med hösilage, betfor och korn...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 182
Senast: Immer
·
Hästvård Förra veckan var pålle rejält varmare i ena hoven och synbart halt. Vi tänkte direkt på hovböld. Dagen därefter var han betydligt mindre...
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: axel
·
Hästvård Jag köpte i somras ett islandssto som går med föl. Upptäckte efter någon månad att hon hade en knöl på sidan på juvret och den är...
Svar
2
· Visningar
1 514
Senast: Fakur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit