Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag har klippt min en gång nu i höst, och det börjar bli dags för ny klippning. Hennes päls är inte så jätte lång, men hon svettas...
2 3
Svar
54
· Visningar
9 187
Senast: Osterang
·
Hästvård Har ett föl (islandshäst) på 4 månader som sedan ca 1 månad tillbaka har haft besvär med lös mage till och från. Insåg då hon var 3...
Svar
6
· Visningar
1 837
Senast: keilir
·
Hästvård Hur resonerar ni angående om en halt häst ska stå ensam i en liten hage eller gå kvar i sin vanliga med kompis/kompisar? Jag tänker...
Svar
17
· Visningar
2 657
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hej Jag har lite fångfrågor. Hästen är en islänning och som fick fång fick den i våras, grad 2,5 av 5. Har kikat runt på Google hur...
Svar
9
· Visningar
1 229
Hästvård Det har konstaterats med röntgen att min häst har pålagringar och början till hovbroskförbening i båda framhovarna. Hur uppkommer...
2
Svar
24
· Visningar
9 537
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej! Min häst var in på klinik i juni och juli i somras. Första gången fick han pentosan (antiinflammatoriskt) i halsen för "lindrig...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag funderar på att köpa detta då min häst har skadat sin sena bak och behöver stöd. På vissa hemsidor står det att man kan ha på dem...
2
Svar
22
· Visningar
7 449
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hej! Som sagt... Jag har en mystisk hälta på min häst. Det började i torsdags, jag plockar in hästen från hagen och hon är väldigt...
2
Svar
26
· Visningar
3 156
Senast: mackan
·
Hästvård Hästen är ett hbl föl fött 21 april 2013. Behandling har sett ut så här: 9 September: Hembesök, kontroll av lungor och luftvägar. Hör...
Svar
7
· Visningar
1 418
Senast: MaRomer
·
Hästvård Jag sitter nästan dagligen och letar efter information över nätet ang hästens hållbarhet. Visst finns det information ute på nätet...
2
Svar
24
· Visningar
2 131
Hästvård Hej! Jag ska försöka lägga upp bilder när jag får tillgång till dator men så länge får ni klara er med min fantastiska förmåga att...
Svar
8
· Visningar
2 323
Senast: kitty79
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 891
Senast: skuggi
·
Hästvård Det är täckessäsong. Tillika är det broddsäsong. Här används sällan täcken då jag har hästarna oklippta men när temperaturen ligger runt...
2
Svar
25
· Visningar
4 008
Senast: Tramptass
·
Hästvård Min ponny på 16 år som jag haft i 2veckor är lite svullen å varm i vänsterfram, visar ej något tecken på det vid ridning, och är ej lika...
Svar
2
· Visningar
1 303
Senast: Amelique
·
Hästvård Hej. Har pratat med veterinär som inte tycker det är akut och kommer på onsdag. Men undrar om någon av någon ide om vad det kan vara...
Svar
6
· Visningar
1 588
Senast: Itzyditzy
·
Hästvård Hej, min häst har under senaste två veckorna börjat bete sig lite onormalt, hon vill ej längre ge fast sig i hagen, hon gnager på allt...
Svar
2
· Visningar
1 006
Senast: Boj
·
Hästvård Har lite funderingar med er vad som kan vara felet. Slutade äta i tors kväll. inga tecken på kolik. vill äta men kan inte. Hon dricker...
Svar
13
· Visningar
2 241
Senast: mackan
·
Hästvård Har efter att ha pratat med veterinär gett ena hästen Hippotrim, kur på 5 dagar som avslutas imorgon. Anledningen är att den hostat till...
Svar
17
· Visningar
2 806
Senast: Toxis
·
Hästvård Vilka för- och nackdelar finns det med en häst som har ett relativt stupande kors? Vad kännetecknar dessa hästar? Påverkas rörelserna...
Svar
1
· Visningar
1 710
Senast: remmis
·
Hästvård Min häst som är 4 år har haft problem ett bra tag med att han helt plötsligt kan "tappa" ena bakbenet. Det händer bägge benen och det är...
Svar
14
· Visningar
6 985
Senast: Hjefr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Svamp?
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31