Hur kan hästen bara lyckas?

Sv: Hur kan hästen bara lyckas?

En häst familjen hade tidigare hade väl larvat sig med polaren i hagen och fastnat i polarens täcke. Han satt fast med ena framhoven i halslinningen på kompisens täcke, täcket hade kilat fast sig mellan hov och sko! Tacka gud för att kompisen var lugn och inte försökte springa därifrån. Kompisen gick sakta, med vår häst fast i sitt täcke, upp mot grinden och då fick stallkompisarna syn på dem och kunde skära loss hästen. Mirakulöst nog klarade sig bägge hästarna utan skador.

De är makalösa ibland hästarna :meh:

har haft häst hos mig på anläggningen som lyckades trampa igenom bogpartiet med ena frambenet och hela benet igenom så att säga i bogvecket på täcket, och gick med det en hel dag. inga skador på hästen, även om den inte kunde gå normalt med benet fast i täcket, så promenerande med hundar förbi hagen på dagen som vi inte känner normalt och inte ens är häst folk tillochmed gick in i stallet och kollade telefonlistan och ringde.....men anledningen tycker jag mig vilja skylla på att hästen hade slitet täcke sen innan där passpoalen/kantbandet på täcket var slitet rätt grovt och hade lossat delvis sen innan ett tag tillbaka.
man får kolla sömmarna noga just i bogen dagligen enligt mig just pga den risken. tyvärr..... i övrigt kan de lyckas med det mesta när oturen är framme, oavsett nogsamma koll osv. tyvärr.

Ja, helt klart får man ju ha koll så. Just det här täcken hade hästen rivit sönder i nederkant sen tidigare och var renklippt och brodden hade fastnat just där kantbandet slutar i nederkant på bogvecket. Hästen är bättre, går på metacam i sjukhage. :)

Min ena trampade på kanten till sitt flugtäcke förra sommaren, drog lös kantbandet längs hela sidan och lyckades på något vis få det som en åtta runt bakbenen. :crazy:. Att han dessutom gjorde det oskadd är för mig ett mirakel då han har en tendens till att skada sig på det allra mesta.

Hoppas din pålle är frisk snart igen :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka