Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! En häst fick ringorm i somras. Sedan 2 månader tillbaka är den utläkt (päls som innan). Hur länge bör de vänta innan de...
Svar
5
· Visningar
1 630
Senast: frittan
·
Hästvård Jag hamnade i ett knepigt läge på facebook och vet inte om jag ska säga min åsikt eller snällt hålla käften ;) En person, som jag inte...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
12 243
Senast: Ray
·
Hästvård Kan inte hitta att det finns någon särskild skimmeltråd. Så jag startar en.. :) Har just skaffat mig en skimmelkille och blivit varse...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: Blomskan
·
Hästvård Finns det någon här inne som har erfarenhet av hästar med cysta i strålbenet? Berätta gärna om det. Var cystan stor? När upptäcktes...
Svar
13
· Visningar
7 576
Senast: Piraja
·
Hästvård Vad är skillnaden mellan de preparaten? Är något av dem mer effektiv smärtlindrare eller mer antiinflammatorisk?
Svar
11
· Visningar
3 832
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag försöker hitta mer information och lära mig så mycket som möjligt om fång. Hur behandling går till, vad som orsakar det, rehab...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Flavor
·
Hästvård Hej. Jag funderar på hur hästens ståapparat fungerar rent mekaniskt, hittar inget i min litteratur som känns speciellt upplysande...
Svar
1
· Visningar
2 345
Senast: sthu
·
Hästvård Igår förmiddag hittade jag min häst liggande i hagen (troligen sluntit via ett lerigt dike) Jag lyckades inte få henne att resa sig...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
16 480
Senast: Equidaem
·
Hästvård Jag vet att det finns jäättemånga trådar angående detta ämne men jag blir helt enkelt inte klok av alla olika svar hit o dit.... Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 658
Senast: Digbil
·
Hästvård fick höra att bandmask kan orsaka kolik och att det är bara ett medel equimax som tar det allra bäst. velar om jag ska ta noromectin nu...
Svar
6
· Visningar
1 831
Senast: Madick
·
Hästvård Ska sätta på broddarna i morgon och är livrädd att hästen ska sparka sig och skada sig själv såsom förra vintern. Hon är väldigt sparkig...
Svar
15
· Visningar
2 323
Senast: Harbor
·
Hästvård Såg att det nämndes i en annan tråd och är nyfiken på om det finns fler erfarenheter? Eller om någon har något annat bra tips på...
Svar
17
· Visningar
2 863
Hästvård När ni har planer på att köpa häst och vill ha den veterinär besiktad, när betalar NI inte för besiktningen å ägaren får stå för hela...
Svar
12
· Visningar
1 239
Senast: Immer
·
Hästvård När mina ardennerflickor ligger ner och vilar så tycker jag att det låter som att dom andas tungt och inte i någon direkt vilorytm. Ca...
Svar
11
· Visningar
2 367
Senast: SiZo
·
Hästvård Fick för 3 veckor sen reda på att min häst har en pålagring i kronleden vänster fram. Jag har ingen erfarenhet av detta så undrar om det...
Svar
1
· Visningar
1 688
Senast: Marlene
·
Hästvård Häst som "tappar" bakbenen har man ju hört om. Men när det kommer till även framben - någon som stött på detta? Kan ske på valfritt av...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 532
Senast: mackan
·
Hästvård Skrev om min häst igår som jag plockade in från hagen och efter det ville han inte belasta höger bakben när han stod på det, kunde dock...
Svar
1
· Visningar
1 492
Senast: limona
·
M
Hästvård Detta började förra vintern. När min ena häst kom hem från fodervärd där hon gått lite mer "löst" än vad hon vanligtvis gör (och tex...
Svar
3
· Visningar
1 055
Senast: Fiorano
·
Hästvård En dressyrhäst i min närhet har fått en gaffelbandsskada höger bak pga överansträngning. Den var inte intialt halt utan reagerade på...
Svar
6
· Visningar
4 278
Senast: halvhalt
·
Hästvård fick super ont i ryggen idag när jag red och smörjde in ryggen samtidigt som jag smörjde in hästens ena karled som ofta blir lite tjock...
Svar
3
· Visningar
948

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka