Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag har ett Islandssto på 9 år som jag har ägt i nästan 1,5 år. Hon har under hela den tiden sen jag fick henne vad jag minns...
2
Svar
20
· Visningar
4 487
Hästvård Är det vanligt att de spottar ut höbollar efter att de raspats i munnen. Hästen hade vassa hakar på ena sidan som raspades ner idag...
2
Svar
24
· Visningar
5 912
Hästvård Jag är intresserad av hur ni tänker med vintervila för er häst! Lite frågor, kul om nån vill svara! 1. Vilken tidpunkt har hästen...
Svar
17
· Visningar
2 019
Senast: Liten
·
Hästvård Vad finns det för orsaker till hältor som inte är träningsrelaterade?
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Grazing
·
Hästvård http://equimed.com/news/health/new-drug-proving-successful-in-stopping-laminitis
Svar
4
· Visningar
1 610
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Hej! Min häst har en skelettskada i bogen, typ 1-2dm ovanför triceps-muskeln, för att beskriva var den är. Denna skelettskada, som...
Svar
7
· Visningar
1 731
Senast: Cydonia
·
Hästvård Har en häst som har haft fång för några år sedan, fick ett återfall vintern 2012. Hennes framhovar ser hemska ut och igår var hon...
Svar
11
· Visningar
1 659
Senast: Noak
·
Hästvård Vad ska jag göra? Jag är helt snurrig. Hästen har en skada som kräver månader i stillastående men efter det om det går som det ska så...
2
Svar
22
· Visningar
3 577
Senast: axel
·
Hästvård Jag har i helgen haft en väldigt intressant dialog med en för mig helt ny tränare. Bla så tyckte tränaren att min häst utstrålade nån...
2
Svar
30
· Visningar
7 292
Hästvård Hej! Jag har en gammal islandsdam på 24 år som har sommarexem. Nu på vintern har hon dock börjat klia sig enormt mycket i huvudet...
Svar
10
· Visningar
2 100
Hästvård Svårt att hitta en bra rubrik, men hur hade ni gjort i följande fall? För fem veckor sedan var jag med en unghäst hos en mkt välkänd o...
Svar
6
· Visningar
2 581
Senast: Snowball
·
Hästvård Många pratar om att man inte bör skaffa häst om man inte har erfarenhet av det, men hur kommer det sig? Hur ska man kunna bli erfaren...
2
Svar
25
· Visningar
4 034
Senast: Snowball
·
Hästvård Har någon här erfarenhet av häst/hästar som råkat ut för irisinflammation? I mitt fall gäller det irisinflammation som följd av...
Svar
9
· Visningar
1 661
Hästvård Min shettis kliar sig och jag misstänker att han fått löss eller loppor. Vad jag har förstått så finns det inget godkänt preparat...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: Summerwind
·
Hästvård HUR berättade ni det för den gamla hovslagaren? Har gått ett tag och funderat på att byta och har nu blivit rekommenderad en annan...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 383
Senast: gubbtjyv
·
Hästvård Jag ska raka en ilsken en. Jag har sedalin och domosedangel hemma. Någon som är bättre än den andra till ändamålet? Dosering av...
Svar
9
· Visningar
1 709
Senast: lundsbo
·
Hästvård Vår nya 2-åring har massa regnskollor och vi har inte varmvatten i stallet så duscha nu på vintern är inte så bra. Så jag undrar lite...
Svar
5
· Visningar
2 008
Senast: tuaphua
·
Hästvård Fjording, sto, 12 år Tänkt till lättare skogsridning för nybörjare. Gått på ridskola i flera år med hovsprickan utan problem samt nu...
Svar
9
· Visningar
4 414
Senast: Masse
·
Hästvård Hittade bara en gammal tråd i ämnet, och tänker att det kanske är några fler som har erfarenhet i av cushing syndrome nu? :) Min...
Svar
0
· Visningar
844
Senast: Ponsse
·
Hästvård För att göra en historia kort. Jag longerade min häst idag i ridhuset. Underlaget är rätt mjukt och när han galopperar tar han i rätt...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka