Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vilka är era bästa tips för att få bort mugg samt förhindra att det återkommer?
2 3
Svar
43
· Visningar
9 890
Senast: Korven
·
Hästvård Har en häst i stallet som har skorv/mjäll i manen. Vad beror detta på? Hästen i fråga har under sommaren reagerat på knott och då haft...
Svar
8
· Visningar
2 416
Senast: ainasoja
·
Hästvård Hur ser behandlingsproceduren ut för strålröta? Jag har aldrig varit med om detta tidigare nämligen. Hur ska jag göra för att i tur...
2
Svar
27
· Visningar
16 325
Senast: Gimlan
·
Hästvård Det började i förrgår men min ponny när vi tog in honom, han var inte speciellt hungrig stod ochvsåg ut bara, men inga svettningar ingen...
Svar
6
· Visningar
1 335
Senast: skuggi
·
Hästvård Hejsan nu är det så att jag behöver lite hjälp. Min ponny har nyss blivit behandlad med kortison pga kotledsinflammation och står...
Svar
5
· Visningar
1 466
Senast: Paulinas
·
W
Hästvård Har du magnettäcke på din häst? vad tycker du om det? Man får inte ha det på tävlingar nu va? (tror jag läste det i Ridsport)
2
Svar
31
· Visningar
10 376
Senast: anna_anna
·
Hästvård Hej Har en shettis som är 1,5. Han hade en massa långa (spolmask tror jag) maskar i bajset och jag skickade in ett träckprov i går...
Svar
13
· Visningar
2 639
Senast: Madick
·
Hästvård En kompis till mig har hittat en ponny hon är intresserad av. Hästen är verkligen perfekt på alla sätt och vis, man kan väl lugnt säga...
2
Svar
29
· Visningar
6 222
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jag skulle behöva lite råd. Min häst fick för ganska precis 3 veckor sedan en spark på hasen. Ett ganska stort sår i mina ögon eftersom...
Svar
10
· Visningar
6 827
Senast: Miiikaela_
·
Hästvård någon som har bra erfarenhet av lösa benbitar i hasen som inte är "lösa" utan sitter i brosk? måste man operera? är det vanligt att...
Svar
11
· Visningar
3 300
Senast: mag
·
Hästvård Hej! Vet inte om jag lade in denna tråden rätt men får hoppas på det! :) Jag funderar på att skaffa en foderponny i mars. Men jag vet...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: Linnea_
·
Hästvård Min nya häst har en Liten hålvägg som är "öppnad". Enligt vet och hovis så ska det bara hållas rent. Läste i äldre trådar om massor som...
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: Kjerulfia
·
Hästvård Köpte idag en hudsalva till hästar som jag använder till karlederna på min häst som ständigt har lite mugg. Den har funkat jättebra sist...
Svar
13
· Visningar
6 937
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Hej, Jag tänkte höra här om någon haft ett liknande problem med sin häst som jag har. Jag börjar bli aningen desperat och har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej Undrar om det är någon som har erfarenhet av Pemfigus Foliaceus? Har ett 22 årigt islandssto som med största sannolikhet drabbats...
Svar
1
· Visningar
1 459
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Tänkte höra om någon möjligtvis har erfarenhet av "alternativ behandling" för häst som verkar ha någon typ av "beteende problem", kan...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: morgaine
·
Hästvård När jag kom till stallet i söndags kväll hade min häst ett rätt djupt sår på undersidan av huvudet, mitt emellan mule och ganasch. Såret...
2
Svar
38
· Visningar
4 748
Senast: lil-sis
·
Hästvård Hej Sedan förra söndagen (8 dagar nu) har min Nordsvensk haft diarré. Han får 1 dl betfor som jag blöter till honom och ger morgon och...
2
Svar
26
· Visningar
5 283
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har varit iväg hos veterinären förra veckan och gjort ett ultraljud för att kolla på bland annat SI-leden på pålle, i hopp om att...
Svar
10
· Visningar
2 826
Senast: pulkaskurk
·
Hästvård Tyvärr så har min tant sparkat av sig sin en baksko i boxen. Hon har stått och sparkat i väggen :( Hon är nu öm i den hoven, drog av...
Svar
11
· Visningar
2 793
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023