Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min mor avmaskade sin åring med axilur i förrgår, han hade troligtvis en del spolmask då han hade stor buk. Träckprov var inte gjort för...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 054
Hästvård Min häst var svullen i ena frambenet i lördags när jag tog in henne från hagen. Det var en svullnad mitt på utsidan av benet mellan kota...
Svar
6
· Visningar
4 638
Senast: Toxis
·
Hästvård Någon som provat magbalsam till sin häst? Är en färdig örtblandning som man köper. Min häst är väldigt känslig i magen,kan gå...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 550
Senast: Tingeling
·
Hästvård Tar upp frågan än en gång.. :) Jag har en häst som på röntgen visar förändringar i halskotpelaren, i kotorna närmast bogen. Han är...
Svar
3
· Visningar
1 978
Senast: Estivuz
·
Hästvård Vad anser ni om en häst som sliter sina brodd så här ? http://hovar.silvercaladora.se/#!album-6
Svar
10
· Visningar
1 711
Senast: mag
·
Hästvård Hur hade ni valt att stalla upp en häst med fång, bronkit, patellaupphakning och eksem? Hade velat ha lösdrift för bronkiten och...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: Presto
·
Hästvård Har haft min häst på vattenabandsträning ett par gånger och varje gång är han lös i magen några dagar efter. Mår annars som vanligt...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: engill
·
D
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av detta? Mitt snart 2 åriga sto har fått det nu..=( Jag har hört att det är ganska vanligt att...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
19 315
Senast: Evolution
·
Hästvård Idag när vi skulle släppa in hästarna kom inte min häst ner från "kullen" var de stod (vilket ioförsig inte de andra heller gjorde men...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: mackan
·
Hästvård Hejsan! Jag undrar lite de här med träckprov. 1. Hur fungerar det, alltså hur ser de ut? 2. HUR tar man det? 3. Vart kan man köpa...
Svar
3
· Visningar
933
Hästvård Hur skulle ni lämpligast lägga upp en igångsättning av en häst med en inflammation i bakknät?
Svar
11
· Visningar
3 180
Senast: skuggi
·
Hästvård En av våra hästar har börjat flagna från huden och jag har ingen aning om vad det kan bero på.. Vi har testat allt känns det som -...
Svar
4
· Visningar
2 370
Senast: MonteRose
·
Hästvård Jag har en halvblodsvalack på 13 år som jag har haft i drygt tre år. Men känner att något med honom inte stämmer. Han har lite...
Svar
9
· Visningar
2 769
Senast: Noak
·
Hästvård Hej! Finns ingen "allmänt" tråd här på vårdsidan. Så jag startar en! Läste på ponnysanning och såg denna bilden och blev själv...
Svar
18
· Visningar
2 996
Hästvård Min tre-åring blev opererad för två veckor sedan för osechondros i båda bakhasorna. I förrgår tog vi av bandage och stygn. Allt såg...
Svar
6
· Visningar
3 066
Hästvård Hej jag har ett Islandssto som jag skulle veta vikten på för att beräkna foderstat ordentligt.. Har inte möjlighet att väga henne på...
2
Svar
20
· Visningar
5 772
Senast: Gimlan
·
Hästvård Min gammelpålle har gått på en finadynekur nu under 13 dagar (totalt 14 dagar är kuren), det har resulterat i att han är rejält hängig...
Svar
4
· Visningar
1 308
Senast: Lindsen
·
Hästvård Hästens lymfkörtlar? För visst har väl hästar fler än de vid ganascherna?
Svar
1
· Visningar
798
Senast: zassoo
·
Hästvård Hej Jag gjorde kolla mask på min häst i juni när jag köpte henne, hade ej mask. Lånade ut henne i juli fram till nu, hon kommer hem...
Svar
7
· Visningar
1 629
Senast: Gimlan
·
Hästvård Någon som har någon erfarenhet av det här? Min lille häst är något tokig på boxvilan och om ett par dagar kommer det hände grejer i...
Svar
5
· Visningar
1 798
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka