Behandling av mugg.

Sv: Behandling av mugg.

Jag tillhör ju "de lata" som aldrig tvättar bort lera utan väntar tills det torkat. Jag har aldrig haft mugg på alla år trots en del lera i hagen. Haft tur antar jag, men jag vägrar borsta med en skitig diskborste i uppluckrad blöt karled. Gud vet hur mycket som smittats mellan hästarna i spolspiltan.

Borsta med en skitig diskborste!?! :wtf:
Alltså vad har ni för rutiner i erat stall?
Inte skulle jag få för mig att borsta med något så grovt och vasst på ett så känsligt ställe. Skulle knappt använda det på hovarna.
När jag gör rent mina hästars ben så använder jag bara händerna.
Spolar med vatten och gnor med handen.
Är det riktigt smutsigt kan jag använda lite grumme såpa.

Mugghästen utsätter jag endast för väta om det inte finns något annat alternativ.
Men jag fattar inte hur den hästen håller sig ren.
När alla andra kommer in med lera upp på skenbenet så är han knappt lerig ens på hovarna.
Börjar undra om han har gummistövlar på sig ute..? :p

Borsta med en skitig diskborste!?! :wtf:
Alltså vad har ni för rutiner i erat stall?
Inte skulle jag få för mig att borsta med något så grovt och vasst på ett så känsligt ställe. Skulle knappt använda det på hovarna
.
När jag gör rent mina hästars ben så använder jag bara händerna.
Spolar med vatten och gnor med handen.
Är det riktigt smutsigt kan jag använda lite grumme såpa.

Mugghästen utsätter jag endast för väta om det inte finns något annat alternativ.
Men jag fattar inte hur den hästen håller sig ren.
När alla andra kommer in med lera upp på skenbenet så är han knappt lerig ens på hovarna.
Börjar undra om han har gummistövlar på sig ute..? :p

Ja du varje gång jag ser idiotin så säger jag till, för hästens skull.:mad:

Ja, det låter ju helt vansinnigt.
Kan inte människa sträcka upp armen i luften så du får gno loss riktigt ordentligt i armhålan på vederbörande?? ;)

Liknande trådar

Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
711
Hästvård Brottas med mugg/rasp just nu och idag kom svaret på odlingsprovet. Han har två bakterier varav den ena är resistent. Fick då hippotrim...
Svar
8
· Visningar
776
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 081
Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
516
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka