Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Söker och söker.. Någon som vet hur lång tid det tar för löss att dö efter man avlusar ponnyn? Vill vara säker att jag har sprayar...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: lillamy73
·
Hästvård Hej! Hur 17 hittar man en vettig hovslagare?? Som gör sitt jobb?? Där jag inte måste stå brevid och tala om hur hen ska göra...
2
Svar
39
· Visningar
6 295
Senast: mackan
·
Hästvård Undrar vad för erfarenheter ni har av gummi matta på box golv? Vad som ni tycker är bra och vad som är mindre bra. Med vänlig...
Svar
11
· Visningar
2 105
Senast: Pudlan
·
Hästvård Hej! om ni rakar era hästar i nån form av spårklippning, raka ni även magen då? :)
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Min fyraåring (snart femåring) vilar bakbenen mycket, växlar dock mellan de olika benen och står ibland precis som vanligt på båda...
Svar
7
· Visningar
2 636
Senast: Allie
·
Hästvård Då en häst börjar få vita tagel i manen samt små vita hårfläckar på kroppen, vad kan det bero på? Kan det vara en brist av något slag?
Svar
6
· Visningar
2 720
Senast: Aladdin
·
Hästvård Min ena medryttarhäst har fått hovröta i två av hovarna. Hovslagaren är såvitt jag vet duktig på sitt jobb men han säger inte så mycket...
Svar
4
· Visningar
1 373
Senast: Lona
·
Hästvård Hur har det gått till när ni tagit ut kiropraktor till era hästar? Har ni blivit nöjda, och vad har ni upplevt för effekt? Någon som...
Svar
8
· Visningar
1 473
Senast: Wera
·
Hästvård Har någon annan fått höra att en eventuell hälta pga en misstänkt ledinflammation skulle kunna försvinna om en kiropraktiker just har...
Svar
7
· Visningar
1 748
Senast: Wera
·
Hästvård Min häst kliar sig väldigt på sidan när jag tar av henne täcket, började för ca en vecka sen. Hon är helklippt och har gått ganska...
Svar
17
· Visningar
2 861
Senast: Magica
·
Hästvård Har en D-ponny som är 28 år och som jag haft i 14 år. Han är otroligt svårlastad, och avskyr att åka transport (skakar och är dyngsur...
Svar
12
· Visningar
1 357
Senast: Snowball
·
Hästvård Var bortrest på semester och under den tiden så gick mitt lilla ettårs-sto och drog på sig en rejäl hovböld. Hon var kraftigt halt...
2
Svar
20
· Visningar
14 669
Senast: Buck
·
Hästvård Har en häst som är svullen på benet. För 3dagar sedan så skada min häst sig i stallet och rivit upp ett litet sår, första dagen så var...
Svar
2
· Visningar
930
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Jag har ett Islandssto på 9 år som jag har ägt i nästan 1,5 år. Hon har under hela den tiden sen jag fick henne vad jag minns...
2
Svar
20
· Visningar
4 480
Hästvård Är det vanligt att de spottar ut höbollar efter att de raspats i munnen. Hästen hade vassa hakar på ena sidan som raspades ner idag...
2
Svar
24
· Visningar
5 893
Hästvård Jag är intresserad av hur ni tänker med vintervila för er häst! Lite frågor, kul om nån vill svara! 1. Vilken tidpunkt har hästen...
Svar
17
· Visningar
2 016
Senast: Liten
·
Hästvård Vad finns det för orsaker till hältor som inte är träningsrelaterade?
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Grazing
·
Hästvård http://equimed.com/news/health/new-drug-proving-successful-in-stopping-laminitis
Svar
4
· Visningar
1 610
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Hej! Min häst har en skelettskada i bogen, typ 1-2dm ovanför triceps-muskeln, för att beskriva var den är. Denna skelettskada, som...
Svar
7
· Visningar
1 731
Senast: Cydonia
·
Hästvård Har en häst som har haft fång för några år sedan, fick ett återfall vintern 2012. Hennes framhovar ser hemska ut och igår var hon...
Svar
11
· Visningar
1 659
Senast: Noak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka