Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I våras konstaterades magsår på min häst. Innan vi hade fått ordning på själva magsåret så gick vi igenom flertal hudåkommor. Mugg ...
Svar
7
· Visningar
1 369
Senast: Soffan74
·
Hästvård Jaha, i förrgår kom hästen in från hagen och var svullen och hade två små sår. Förmodligen spark, på bakbenet. Inte halt, men bara...
Svar
4
· Visningar
2 234
Hästvård Har ett snart 8 månader gammalt ardennerföl som vart hos mig i en vecka nu och på morgonend innan utsläpp så är hon ganska så svettig...
Svar
12
· Visningar
2 232
Senast: sommarvind
·
Hästvård Vi hyr en islandshingst på 5 år hos oss för bete. Nu har han börjat flämta då han svänger (bara i ridningen), kan de vara för att de...
Svar
10
· Visningar
2 194
Senast: Tippie
·
Hästvård Jag tog träckprov på mina två ponnys och fick veta att enbart den 28 år gamla hästen behövde avmaskas. Hon hade bandmask och liten...
Svar
8
· Visningar
5 709
Hästvård Min 15åriga häst har jag haft sen 5 år tillbaka. För ca 1 år sen fick jag reda på att han hade pålagringar i båda sin bakknän. Tävlade...
Svar
4
· Visningar
1 265
Senast: Mickizz
·
Hästvård Här i Skåne har ju inte vintern kommit igång ännu, hästarna släpptes på en ny bit mark, där är en del visset gräs men också lite grönt...
Svar
7
· Visningar
1 960
Senast: clubman
·
Hästvård Funderar på vad min häst har. Det är som vitt runt kronranden och speciellt när det är blött ute. Då kan man gnugga fram vit gegga och...
2
Svar
32
· Visningar
6 070
Senast: kristalia
·
S
Hästvård Nu har det bestämts att min varmblodsvalack skall till klinik, antagligen i början på januari, efter julrushen. Han har som sagt varit...
Svar
13
· Visningar
9 327
Senast: palle
·
Hästvård Används olika typer av ultraljud för att kolla dräktighet som för att kolla senor och ligament?
Svar
1
· Visningar
608
Senast: Neko
·
Hästvård vad finns det för möjligheter att skilja en infektion i luftvägarna från en allergisk reaktion?
Svar
4
· Visningar
879
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag har tagit maskprov på hästen jag köpte innan jul (10 år), får inte tag på vet på vidilab och tänkte fråga här också. Det står att...
Svar
8
· Visningar
1 100
Senast: Madick
·
Hästvård Ni som gett pro paste (numera heter det quick fix) och fått resultat av det, hur snabbt har ni sett resultat?
Svar
6
· Visningar
2 511
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Startade en kortisonkur på min häst pga av tarmbesvär och långvarig diaree. Är extremt nojjig över biverkningen fång. Han hade i går...
Svar
13
· Visningar
3 372
Senast: lejnun
·
Hästvård Vad kan jag göra om min häst skulle få 40 i feber? Vad kan jag göra för at ta reda på om det skulle vara något smittsamt, förutom att...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Korven
·
Hästvård Hej Känner att jag behöver tips och funderingar på hur jag ska gå vidare med min 5 åriga valack. Historik: Började slutet av...
2
Svar
27
· Visningar
4 201
Senast: Speedway
·
Hästvård Hejsan! Behöver lite hjälp här, min häst kliar av man och svans nu under sommaren, har eksem täcke på henne. Men skulle gärna vilja...
Svar
5
· Visningar
1 266
Senast: Klubbisen
·
Hästvård I lördags blev min herre sparkad på framknät och jag tittade på det på kvällen (var inte med när det hände, var medryttaren som hade...
Svar
12
· Visningar
10 581
Hästvård Så är snart årets värsta dag här igen och för första gången ska jag droga min häst och dessutom är jag såklart sjuk med feber och hosta...
2
Svar
37
· Visningar
4 987
Senast: Solar
·
Hästvård Häst som sommartid kliar svans och man lite, men inte så pass mkt att det blir avslavt, samt nu vintertid har kliat sönder halva manen...
Svar
5
· Visningar
865
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring