Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har trott att min häst blivit frusen på äldre dagar, men nu funderar jag på om det är symptom på något annat. Hon har på sista tiden...
Svar
19
· Visningar
2 497
Senast: bejkonfis
·
Hästvård På min tjockpälsade isis har jag hittat ett vätskande eksem,. Det började med att jag fick pälstussar med hudflagor i handen när jag...
Svar
8
· Visningar
6 500
Senast: lewellyn
·
Hästvård Min häst har haft ont i muskulaturen bak. Fått massage, laserbehandling och ivärtes arnika. Nu är hon återställd, men jag vill veta vad...
Svar
14
· Visningar
1 738
Senast: Snowball
·
Hästvård Min unghäst är skadad och efter flertalet veterinärbesök och equiterapeutbehandlingar har jag fått rådet att införskaffa vikter till...
Svar
7
· Visningar
2 293
Senast: Boj
·
Hästvård Lång historia kort, min avelsmärr (11 år) behandlades för masit (5d penicillin), blev feberfri på direkten. Sista injektionen var i...
Svar
12
· Visningar
4 113
Senast: Grazing
·
Hästvård Tänkte höra om någon har erfarenhet av någon häst som har fått problem med den här muskeln efter kolik? Min häst hade kolik för ca två...
Svar
1
· Visningar
1 158
Senast: Neko
·
Hästvård I morse kom dottern in och meddelade att tvåårshingsten hade ett stort sår på utsidan strax under vänster framknä, bakom tjockaste delen...
Svar
12
· Visningar
1 654
Hästvård Min häst har opererat bort en tand. Chockade av penicillinsprutan och får nu Hippotrim istället. Såret har blivit infekterat. Nu är ju...
2
Svar
21
· Visningar
4 254
Senast: svea
·
Hästvård Fick sms från stallkompisen igår att pålle fått ett litet sår,bara en liten rispa dock kommer ur sen på kvällen och upptäcker en...
Svar
4
· Visningar
2 529
Senast: Fibusen
·
Hästvård Jag har en liten fundering angående röntgenutlåtanden. Min 4-åring (som står på annan ort) har haft gallor i båda haserna och beslut...
Svar
4
· Visningar
3 417
Senast: Pegasus
·
Hästvård Har en jättefin märr som straxt innan jul blev skrämd av lågt flygande jaktflygplan och gick omkull och slog i nacken. Jag var i stallet...
2
Svar
21
· Visningar
4 679
Senast: dreampower
·
Hästvård Hej på er! Tänkte kolla om det finns fler med liknande problem och hur det har gått för er. Min häst står under behandling för...
2 3
Svar
49
· Visningar
24 877
Senast: Speedway
·
Hästvård Sitter och målar upp olika scenarion, värre och värre för var gång. Vet att ingen kan svara här på vad det är, men någon kanske vet vad...
Svar
7
· Visningar
4 263
Senast: sandrafors
·
Hästvård Skulle jag kunna få lite tips på olika infektionssjukdomar på hästar här i Sverige som INTE är smittsamma?
Svar
3
· Visningar
951
Senast: faanniih
·
Hästvård Hej! Min häst har varit halt nu snart ett år och det ser inte ut att bli bättre alls. Jag tänkte att jag kanske skulle triangelmärka...
2
Svar
34
· Visningar
5 207
Hästvård Hur bedömer man om en häst med väldigt kraftig nacke är väldigt musklad där eller det mesta består av fett? Hästen ser i övrigt för...
Svar
8
· Visningar
2 422
Senast: Egonson_
·
Hästvård Jag har en häst inhyrd på helinackordering. Det är en valack, 14år, varmblod. Jag har märkt att det alltid är geggigt i hans box. I...
Svar
3
· Visningar
1 282
Senast: Texaz
·
Hästvård Ridläraren vet om ett trevligt 8-årigt halvblodssto med konstaterad lindrig KS. Hon tyckte jag skulle kolla på hästen men jag är väldigt...
Svar
15
· Visningar
3 764
Senast: Korven
·
P
Hästvård Finns det något företag som kollar värden på hästens träck? Vår ponnys träck är för grön och luktar för surt för att jag ska vara nöjd...
Svar
0
· Visningar
605
Senast: prallan
·
Hästvård Hej, Jag tar hand om ett halvblodssto ett par gånger i veckan som är oskodd. Ibland känner jag puls i vänster fram - oftast knappt...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka