Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst hältutreddes i veckan på klinik och vid bedövning av hasleden reagerade veterinären på att leden kändes konstig att sticka i...
Svar
3
· Visningar
4 579
Senast: Grazing
·
Hästvård Finns det någon här som har erfarenhet av att ge ett tillskott i fodret med koppar? Har fått rådet att ge min häst detta och skulle...
Svar
12
· Visningar
4 081
Senast: Arwen
·
Hästvård En olycka kommer sällan ensam eller hur sägs det? Precis när jag andats ut över svullnaden på benet efter sparken hittar jag det...
Svar
8
· Visningar
10 121
Senast: ekoistinen
·
Hästvård Jag har en Welsh Cob valack som för 1år sedan fick spatt och behandlades på Husaby Hästklinik med kortison upprepade tillfällen. Han har...
Svar
13
· Visningar
3 693
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min ena häst har enormt mycket stöv som ligger under pälsen, och har haft det varje vintersäsong sedan han var 2 ungefär. Ju mer jag...
2
Svar
32
· Visningar
10 374
Senast: clovergirl
·
Hästvård Ink eller elakartad tumör? Den här lilla blomkålshuvudet har min tinker på snoppen 4 år gammal Någon som känner igen sig? En...
Svar
9
· Visningar
12 488
Hästvård Min sexåriga fjordhäst var på klinik i förra veckan för hältutredning. Man konstaterade inflammation i hovleder bak + fram samt båda...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: annan1
·
Hästvård Vår ena häst har fått som lodräta valkar på halsen, från mankammen och nedåt. Det började för några dagar sen med att jag tyckte att...
Svar
15
· Visningar
4 465
Senast: palle
·
Hästvård Har en liten fundering kring min häst. Ett kallblod, pigg och kry och alltid matglad, har aldrig lämnat ett strå i hela sitt liv...
Svar
6
· Visningar
1 569
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Jag missade en vaccination i höstas, eller hon fick en nån vecka för sent så skyddad är hon. Men ska hästen säljas så då vill jag att...
Svar
6
· Visningar
1 987
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hallå! För ett antal veckor sen skadade sig min häst i transporten och rev upp ett sår vid hoven. Har kunnat rida henne som vanligt, men...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Buck
·
Hästvård Hitta inget då jag sökte så starta en ny tråd Igår lyckades damen tappa två borddar så att skon sprack framme vid tån och halva skon...
2
Svar
23
· Visningar
15 231
Senast: Boj
·
Hästvård Min ena miniatyr är grymt frusen av sig. Han står och skakar som ett asplöv vid 3-4 minus och blåst trots tjock vinterpäls och ett 300g...
Svar
3
· Visningar
1 141
Hästvård Är det någon som har får eller andra djur som sällskap till sin häst? Jag är rädd att jag snart bara kommer ha en häst kvar och att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 764
Senast: Cita
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Jag har ett sto som råkade ut för en olycka den femte september. Hon fastnade i ett staket med en riktigt...
2
Svar
21
· Visningar
7 182
Senast: Catrool
·
Hästvård Om en häst går barfota nu och det funkar fint, kan det då finnas risk för att den blir ömfotad om man väljer att sko nu en period när...
Svar
9
· Visningar
1 188
Senast: MM
·
Hästvård Hej! Jag brukar hälla på varmvatten (direkt från kranen) i hästarnas balja för att tina vattnet och tycker att detta har funkat bra...
Svar
5
· Visningar
2 370
Senast: Silltunna
·
Hästvård Jag har någonstans hemma en skrift som berättar lite om vilka problem som olika benställningar kan ge, ska försöka hitta den och ta med...
Svar
4
· Visningar
1 017
Senast: lundsbo
·
Hästvård Ja som rubriken låter, har de det? Detta hände min syster förra året. Hon hade bokat en kastrering på sin ponny men dagen innan ringde...
Svar
16
· Visningar
3 452
Senast: AVB
·
Hästvård Min häst, svenskfödd kille på 12 år. Märkte i sommars att han kliade sig på svansroten. Inte så att det blev sår, jag försökte kolla...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: luvatuva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka