Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård vad är de egentligen? hur kommer de sig? hur påverkar de hästen? är de någon fara att använda hästen som vanligt? ja ge mig lite...
Svar
8
· Visningar
1 927
Senast: Bison
·
Hästvård Ni kanske sett mina trådar om min fjordvalack som visade sig ha inflammationer i bakknän och hovleder. Nåväl, vi är två veckor in i...
Svar
9
· Visningar
1 477
Senast: axel
·
Hästvård Vad tror ni kan vara fel på henne? Gått igenom hela hästen med massage, 2 områden på vänster sida fick tas lite mer än andra, detta va i...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 670
Senast: Nominous
·
Hästvård Min åring ( 7 månader ...) gav ifrån sig ett långdraget brumman ljud flera gånger idag på morgonen - både i stallet och i hagen. Det är...
Svar
4
· Visningar
1 666
Senast: Rugge
·
Hästvård Min häst hostar ofta precis när vi börjar trava. Han har alltid gjort så hos mig (ett år) och även hos förra ägaren. Oavsett om det är...
2
Svar
23
· Visningar
6 534
Senast: Houdinie
·
Hästvård Har en 18-åring hemma till låns och hans muskler är inte vad dom varit. Hur bygger man upp dom igen till hygglig nivå så han orkar med...
Svar
13
· Visningar
1 963
Senast: Gimlan
·
Hästvård Är det normalt? Pålle fick en broddspark i Onsdags vid lunch,stallkompisen var där och såg det med egna ögon,vart en lite "toutch"...
Svar
10
· Visningar
5 807
Senast: remmis
·
Hästvård Ni med hästar med värmeknutor/fuktkrustor på ryggpartiet, hur brukar ni behandla dessa? Aktivt eller ni låter dem självläka? Jag har en...
Svar
0
· Visningar
2 361
Senast: Magica
·
Hästvård Jaha, då var det dags igen. Efter några lugna fina vintrar med broddar runtom i hagen börjar detta eviga tjafs. Jag skulle vara...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 481
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har två småkillar här hemma, som jag tänkt kastrera. Det jag funderar på är om det finns något att vinna på att kastrera dem...
Svar
13
· Visningar
1 186
Senast: Masse
·
Hästvård En bekant till mej har hört av en annan, att ett fästingbett kan utlösa fång? Det är inget som jag har hört talas om tidigare. Är...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: smedsussie
·
Hästvård Jag har en häst som illa nog slagit i något och skadat en tand. Hästen är lite äldre och har bara begränsad veterinärvård som...
Svar
4
· Visningar
4 719
Senast: SQT
·
Hästvård Min häst har vid ett par tillfällen börjat bete sig konstigt, ibland när han står uppställd på gången kan han lägga huvudet på sned. Han...
Svar
6
· Visningar
1 627
Senast: KasperTim
·
Hästvård Hejsan! första gången här så vet inte riktigt hur det går till eller om jag gör rätt just nu. har kollat en del på det nya programmet...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 016
Senast: Jojo
·
Hästvård Hur gör ni med vattnet- ser bara till att hästarna har isfritt vatten att dricka eller ger ni varmt vatten nu när det är kallt...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 082
Senast: Gimlan
·
Hästvård Min älskade häst har för andra gången på ett år fått kotledsinflammation - på samma ben bägge gångerna. Hästen är en svensk...
Svar
16
· Visningar
4 967
Senast: Michis
·
Hästvård hamnade i en diskussion i stallet för ett tag sen å kom att tänka på den nu.. hur mycket spån, kutter eller sågspån tycker ni är...
2
Svar
26
· Visningar
6 570
Senast: svea
·
Hästvård Idiotfråga gällande vaccination. Eftersom det är lördag vill jag inte ringa distriktarna och fråga utan det blir buke. Min häst...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Bluefish
·
Hästvård Min häst har varit lös i magen för ett tag sen. Jag ska passa på o tvätta svansen nu i helgen när det ska bli plusgrader. Hur får...
Svar
6
· Visningar
790
Senast: niikon92
·
Hästvård Jag behöver lite råd och någon att bolla ideer med. Fick hem en shettis i slutet av förra året. Hon blir 9år iår, fick första...
Svar
10
· Visningar
1 144
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka