Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag fick åka in till Strömsholm med min lilla mini förra lördagen p.g.a kolik, då blev han rakad på bogen, halsen och under magen (för...
2
Svar
20
· Visningar
2 677
Senast: Jannice
·
Hästvård Om en mjöktand inte lossnat fast den nya kommit upp under- kan det påverka hästens permanenta tänder? Eller kan det vara problem med...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: Ray
·
Hästvård Mitt sto har svullna juver lite hårda och knöliga som försvinner när hon rids. Hon har inte haft föl ingen feber är helt frisk och...
Svar
0
· Visningar
615
Senast: EviTHa
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite tips från kunniga hästmänniskor. En häst besiktigas och markerar på ett framben, vet tror att det är stukning...
Svar
9
· Visningar
6 692
Senast: tigerhorse
·
Hästvård Var ute och red igår och åkte av min kuse så det visslade om det, hästen sprang lyckligtvis hem, men drog av sig en framsko. Idag är hon...
Svar
5
· Visningar
2 631
Senast: Wera
·
Hästvård Behöver lite råd inför nästa skoning, står och överväger hur jag ska göra med min häst. Bakgrundshistoria: Har en häst, islandshäst...
2
Svar
30
· Visningar
6 373
Senast: elfi
·
Hästvård I somras vart min häst halt vänster bak. Vart bra ett tag och sedan kom det tillbaka. Varit på kliniken och fått diagnosen Ossös spatt...
2
Svar
20
· Visningar
5 996
Senast: fundersam
·
Hästvård Vi köpte en shetlandsponny till dottern igår. När jag skulle hämta henne klappade jag henne över ryggen och hon börjar darra med huden...
Svar
5
· Visningar
1 099
Senast: Jojo
·
Hästvård Min nya häst har sparkat sig själv på insidan av ena bakbenet och är lite lite tjock i benet + typ ljummen. Hon är inte halt alls, och...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Fibusen
·
Hästvård Vi har haft häst med kolik sen i fredags eftermiddag. Veterinären har varit ute två gånger och konsulterats via telefon idag. Just...
Svar
19
· Visningar
7 587
Senast: mily
·
Hästvård Det finns ju hundra och en trådar om huruvida man kan motionera hästen efter vaccination, men hur är det med före? Kan jag motionera...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: willy
·
Hästvård Jag har lite funderar kring just åkomman Shivering. Är det någon som vet vilka undersökningar som krävs för att få diagnosen shivering...
Svar
2
· Visningar
1 044
Hästvård Är det väldigt ovanligt att hästar har större bakhovar än framhovar? Jag var nämligen på väg att köpa nya skor till min häst och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 181
Senast: Boj
·
Hästvård Vårt nya sto kom från Tyskland för just 2 veckor sen. Sista veckan har hon fått som utslag, nåt knottrigt som sprider sig under huden...
Svar
16
· Visningar
14 013
Senast: Harbor
·
Hästvård Mina två hästar vaccinerades 15mars förra året. Dock skulle det passa sjukt bra att vaccinera dom runt den 28mars, alltså två veckor...
Svar
4
· Visningar
1 095
Senast: Taefill
·
Hästvård min ponny har fått ett hästbett på ryggen så allt hår och skinn är borta... Kan man sätta på något skydd och ha på sadel ändå? vad ska...
2
Svar
20
· Visningar
4 305
Senast: Sirap
·
Hästvård Ända sen jag började på ett ridgymnasium (vill inte säga vilket då jag inte vill hänga ut någon)i höstas så har jag börjat kolla mer på...
Svar
10
· Visningar
1 619
Senast: ManUnited
·
Hästvård De ni använder, vad gör de? Och vad har de för yrkestitel? Hur ofta använder ni er av vardera? Typ veterinär, equiterapeut, massör...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: fallon
·
Hästvård Bukefalister med erfarenhet av fång; nu behöver jag hjälp och kloka råd! Mitt lilla welshsto konstaterades ha fång i fredags kväll...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 067
Senast: alexvb
·
Hästvård Jag har alltid fått uppfattningen att hästen ska (bör?) sätta i trakt först, inte överdrivet förstås men att trakten/strålen landar i...
Svar
14
· Visningar
6 300
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka