Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En kotledsinflammation i ett framben har blivit behandlat i tre omgångar på hästen, 19 år, är nu friskförklarad med att efterbeh. med...
Svar
7
· Visningar
1 188
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min häst skoddes idag. Travskodd tidigare så nu blev det ridskor. Storlek 00. Är inte det litet till ett varmblod? Det är samma storlek...
2
Svar
25
· Visningar
3 473
Senast: aramis
·
Hästvård Hej, min häst kommer hem i morgon efter att stått på Strömsholm en vecka med förstoppningskolik och enl. Vet så är förstoppningen helt...
Svar
14
· Visningar
3 706
Senast: Grazing
·
Hästvård Isisen är så klumpig :s jag fattar inte vad hon pysslar med! För en vecka sedan galopperade hon runt i hagen som en galning och for...
2
Svar
27
· Visningar
4 287
Hästvård Lugnande medel i pastaform. Skillnad på dessa? Jag har använt mig av Sedalin på min häst vilket han blir riktigt trött av även av...
Svar
10
· Visningar
8 326
Senast: ameo
·
Hästvård En liten fråga. Skulle ni köpa en krubbitare som inte har några problem med magen förutom lite extra gaser?
2
Svar
21
· Visningar
3 836
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Undrar varför det inte behövs ta träckprov för avmaskning på hund och katt när det är så noga med detta för häst???Riskerar inte DE...
Svar
13
· Visningar
1 189
Senast: palle
·
Hästvård Jag har ett halvblodssto på snart 20 år som mer eller mindre varit lite kal/tappat färg runt ögonen i ca två år nu (kan ha varit längre...
Svar
5
· Visningar
3 468
Senast: Fleta
·
Hästvård För 1,5 vecka sedan red jag min häst i ridhuset och fick en känsla av att hon inte gick helt rent så jag kände efter lite extra men...
Svar
16
· Visningar
1 784
Senast: pulkaskurk
·
Hästvård Jag har nyligen fått hem en fölunge som är helt ovaccinerad. Hon ska vaccineras nu i veckan mot hästinfluensa och stelkramp. Jag vet...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: eldkyss
·
Hästvård Jag har en 5-åring som inte känns helt ren och jag tror att det kommer bakifrån. Trots lång tid som hästägare har jag dock lite...
Svar
4
· Visningar
1 462
Senast: krusmynta
·
Hästvård Fick konstaterat att min 18-åriga häst har 2 tänder som är lite lösa. Det är ingen större fara, jag har kollat honom regelbundet , och...
Svar
4
· Visningar
1 192
Hästvård Det är så att min syster har en häst som har fått skav i mungipan av bettet. Hästen går på ett rakt med fasta ringar och har gjort...
Svar
8
· Visningar
1 779
Hästvård Nu vill jag fråga här. En häst i stallet har haft riktig sprutdiarre i ca 2 månader. Ägaren har frågat veterinär som utan att undersöka...
Svar
7
· Visningar
2 321
Senast: Snowball
·
Hästvård Har en 16-årig valack som är struppipare. Försäkringsbolaget ersätter en operation men jag är i valet och kvalet. Vill gärna fortsätta...
Svar
9
· Visningar
1 465
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård Har ett fullblod som har väldigt dålig hovkvalitet. Har även en spricka på en bakhov. Efter senaste tappskon så sa hovis att snart finns...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 071
Senast: olli
·
Hästvård Hej! Funderar över min häst (22 år) och jag har fått för mig att han har fått lymfangit. Han är lite mer svullen i ena benet och...
Svar
0
· Visningar
801
Senast: hanny
·
Hästvård Har en ponny som nu har haft något med höger fram knä i ca 4 månader. Hon är gallig och blir varm vid ansträngning. Ingen hälta vid...
Svar
8
· Visningar
1 546
Senast: Grazing
·
Hästvård Vi har en häst med kroniskbronkit och undrar vilket strö som är bäst. Har hört att torv är bäst men om man har spån är det Vida...
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: phlippan
·
Hästvård Hej! Jag har ett arabiskt fullblod på 14 år som tappade sin högra fram sko i måndes, idag har hon varit extremt hängig och inte haft...
Svar
17
· Visningar
1 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka