Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård När på våren brukar ni avmaska hästarna / kolla om de har mask?
Svar
6
· Visningar
1 016
Senast: lulski
·
Hästvård ja nån som har tips. Mitt sto som får nått föl då och då behöver ju sin vaccination 1mån innan fölis kommer men hon blir TOKIG. de...
Svar
8
· Visningar
1 990
Senast: willy
·
Hästvård har för närvarande en häst på boxvila och ska så vara i 1½v till. Små korta promenader får tas vilket vi gör. Tips på saker för...
Svar
4
· Visningar
983
Senast: willy
·
Hästvård Som rubriken lyder så undrar jag över symtomen för Kissing Spines. Har en korsning kille på 11år som jag befarar ha ont i ryggen och är...
Svar
4
· Visningar
5 322
Senast: karmandi
·
Hästvård Klippte min häst i november och pälsen har hållt sig kort och fin. Men hon har fått ett riktigt skav av skänkeln nu på senaste. Efter de...
2 3
Svar
45
· Visningar
12 559
Senast: axel
·
Hästvård Förr förra veckan blev min häst skodd o blev halt dagen efter o hovslagaren kom ut o visiterade o hästen var sulöm i bägge fram hovarna...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: mackan
·
Hästvård Jag står i ett stall med en medelhög stallhyra. I våran hyra ingår fri tillgång på hösilage & hästarna får bal i hagen. Men..... I...
Svar
15
· Visningar
5 031
Senast: Hanna_b
·
Hästvård En av mina hästar har nu sista veckan blivit väldigt orolig och stressad, skakar ofta i stallet och står och spanar. Äter dåligt och...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Den senaste månaden har jag haft lite problem med min äldre herre. Han blir 21 år i år, holsteiner och tidigare tävlingshäst i dressyr...
Svar
16
· Visningar
2 968
Senast: skogstokiga
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 806
Senast: höstmåne
·
Hästvård Hej, min häst har lagt sig till med ett beteendesom jag gärna vill komma tillrätta med. Jag vill gärna höra om någon annan har...
Svar
0
· Visningar
953
Senast: Salikon
·
Hästvård Fler än jag som tycker att pälsfällningen är tidig och intensiv? Eller har mina ädla springare fått löss??:eek: De fäller rejält...
Svar
6
· Visningar
1 564
Senast: Cornelia
·
Hästvård Hej, Är det någon som vet om man kan köpa detta tillskot någonstans online? Har försökt på Amazon men de skickar tydligen inte till...
Svar
2
· Visningar
1 089
Senast: Iggie
·
Hästvård Jag vet inte om tråden hamnar fel nu, men då får gärna moderator flytta den. Hur gör ni med vaccinationer på era hästar, har ni alla vid...
2
Svar
22
· Visningar
2 834
Hästvård Efter nästan två månaders vila på grund av inflammationer i hovleder och bakknän, har jag nu fått klartecken att börja skritta igång min...
Svar
19
· Visningar
3 593
Senast: Ottilia
·
Hästvård Hur vet man skillnaden om hästen inte uppvisar den klassiska fångställningen och dubbelslående steg?
2
Svar
20
· Visningar
11 158
Senast: Lotus
·
Hästvård Jag undrar om någon har tips på vad som kan göras åt att hästen verkar ha klåda/vara irriterad i örat. Vad kan det bero på, och finns...
Svar
7
· Visningar
2 396
Senast: Bri
·
Hästvård Hur snabbt brukar dom kvickna till efteråt så dom kan åka hem i transporten igen? Ska åka och dra ut tänder på pålle imorgon och...
Svar
10
· Visningar
1 234
Senast: bigganl
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 046
Senast: Vogue
·
Hästvård Fick tillbaka provsvar på den nya hästen idag. Till min stora skräck har den 1350 EPG blodmask (odling görs just nu för att bestämma om...
2
Svar
23
· Visningar
4 675
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare