Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min nya pålle har känsliga sular. Haft ett gäng hovbölder under åren och jag är såklart rädd att det ska hända igen. Han är väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 301
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har en häst som har gått med feber i 6 dagar nu. Den var uppe på 39,6 i fredags, nere på 37-38 i helgen och har nu gått upp till...
Svar
1
· Visningar
889
Senast: Glimris
·
Hästvård Hej, jag har precis köpt en ny häst. Självklart besiktades hon, o hon var UA på allt. Grejen är bara att precis på ryggen där baken av...
Svar
7
· Visningar
1 575
Senast: Sirap
·
Hästvård Hur får man tag i XXterra? Hästen har fått vad som sannolikt är en ink, ca 2 cm i diameter och nån cm på höjden. Köper man xxterra via...
2
Svar
20
· Visningar
9 975
Senast: Miran
·
Hästvård Tänkte starta en färsk tråd om griffelbensfraktur. Har nämligen en ridhäst här hemma på gården som fått den diagnosen. Detta uppkom av...
2
Svar
34
· Visningar
5 769
Senast: karlsson
·
Hästvård Jag har en 7årig varmblod , tävlad upp till 1m och har haft problem med si-leder men kollas regelbundet. Men nu när vi hoppar så har han...
Svar
18
· Visningar
1 665
Senast: Masse
·
Hästvård Min häst ska opereras under narkos (tid ej bokad än) och även om jag förstår att veterinären kommer berätta allt pre- och postoperativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 179
Senast: Apollo 13
·
Hästvård För att inte strålen ska krympa ihop bör den få arbeta har jag hört. Alltså måste man verka ner hoven så strålen får kontakt med marken...
Svar
14
· Visningar
4 058
Senast: axel
·
Hästvård Jag upptäckte i våras att min häst hade en knöl uppe vid struphuvudet , den var som en pingisboll ungefär . Veterinären tittade på den...
Svar
1
· Visningar
1 335
Senast: Milene
·
Hästvård Jag har ett quartersto på 6 år som ännu inte är inriden pga skada, men ska nu börja sätta igång henne. Jag har dock under över nästan 2...
Svar
6
· Visningar
4 140
Senast: Eliza
·
Hästvård Imorgon kommer veterinär ut för att undersöka min unghäst som har betett sig konstigt ett tag. Seg å trött, ligger ner massor i hagen...
Svar
11
· Visningar
1 295
Senast: SiZo
·
Hästvård Hej, jag har hittat en häst jag verkligen vill köpa men tyvärr har den en lös benbit. Då hästen är född i ett annat land än Sverige...
Svar
14
· Visningar
3 417
Senast: rostad
·
Hästvård Eftersom att jag själv numera ser ut som en kokt kräfta så kommer ju funderingen om när det är dags att börja smörja mulen på min häst...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: AmyPond
·
Hästvård Har ett 9 månader gammalt föl som är under grundvaccinering (hästinfluensa,stelkramp) Hon har fått sin första spruta och om två veckor...
Svar
0
· Visningar
614
Senast: eldkyss
·
Hästvård Upptäckte innan att mitt 2 årige sto såg konstig ut i slidan (vulvan). Vet ej om detta är normalt? Hon kissar och allt som vanligt...
Svar
0
· Visningar
4 091
Senast: denmo
·
Hästvård Vår häst har första gången hos oss haft koliksymptom. Hon låg i hagen i solen, när dottern kom dit. gnäggade. Dottern tyckte det var...
Svar
10
· Visningar
1 897
Senast: Harbor
·
Hästvård Jag har en ny häst som är extra känslig om hovarna enligt förra ägaren. Har haft tapp sko vid mig o då har han svullnat upp fort o...
2
Svar
32
· Visningar
5 566
Senast: mackan
·
Hästvård Mitt arabsto går barfota, det funkar väldigt bra och jag vill helst behålla det så. Men hur gör man sedan när vintern kommer då? Kan man...
Svar
4
· Visningar
1 239
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Min stora häst blir genom svett bara av att ut och skritta nu då vi har det så varmt. Så hade velat klippa henne på hals och där...
2
Svar
28
· Visningar
2 442
Hästvård Min häst var sjuk(diarré), jag ringde vet, de tyckte jag skulle komma in för utredning(gastro). Väl på plats hos vet (efter drygt 15...
2
Svar
36
· Visningar
3 607
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka