Att operera en häst

Sv: Att operera en häst

När min opererades (Strömsholm) så var det skor av. Fasta ett visst antal timmar innan som jag inte kommer ihåg. Körde upp hästen dagen innan då hon skulle opereras tidigt på morgonen men tror det var fasta 12h.
Operationen och uppvaknandet gick felfritt och jag hämtade henne på kvällen dagen efter. Fick en massa hemgångsråd men mycket fokus på att magen fungerar och att de dricker ordentligt för att undvika kolik :)

Imorgon är det dags :nailbiting: Skorna är av och hon får inte äta frukost. Ska lämna henne på morgonen och om allt går bra får jag hämta henne på eftermiddagen igen.

Jag börjar bli nervös! Tittade på henne idag och fick ont i magen, det måste gå bra. Håll tummarna imorgon!

Det går säkert toppenbra. Jag fick inte hämta min häst samma dag som hon opererades senast, utan först dagen efter eller om det var dagen efter det. Veterinären skulle ringa efter operationen men inget samtal kom på hela dagen! Jag var utom mig av oro. Till sist fick vi tag på någon som jobbade jour som gav oss nummer till deras jourveterinär. Först då kunde vi få reda på att allt gått bra. Men ska du hämta din häst samma dag slipper du nog den oron i alla fall:)

Äntligen är dagen över! Operationen gick bra och hon står hemma och mumsar hö igen :) Tack till er allihop för all info!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 457
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 594
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 863
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att inte vara så sentimental
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • ChatGPT

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare