Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Idag under våran skrittur i skogen så blev marken plötsligt jätte mjuk! Min häst gick ner sig ganska ordentligt. Han sjönk säkert ner...
Svar
1
· Visningar
1 147
Hästvård Har en stor häst på prov/lån, för ev senare köp... Hästen drabbades plötsligt av fång för någon dag sedan.. Har aldrig haft det...
2
Svar
20
· Visningar
3 793
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Min ponny är helklippt likt ett par andra ponnier i stallet. De klipptes alla ganska samtidigt i början av februari. Skillnaden är att...
Svar
6
· Visningar
1 205
Senast: Madick
·
Hästvård Vilken använder ni och varför? Är det några skillnader? Vilka är mest pålitliga?
2
Svar
26
· Visningar
9 207
Senast: Madick
·
Hästvård Hej! Har häst som just nu behöver daglig massage, men jag har brutit ryggen och har problem både med tryck och orka knåda med...
Svar
0
· Visningar
1 696
Senast: Carmoliana
·
Hästvård Vår gammelponny som får väääldigt mycket päls gick oklippt i vintras. Nu har det varit uppåt 10 plus i en månad och han, till skillnad...
2
Svar
21
· Visningar
4 135
Senast: Ajabaja
·
Hästvård Min kuse har vart på hältutredning på klinik för 4 veckor sedan, och återbesök igår. Hennes diagnos är knäledsinflammation v.f, 1 grad...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: Toxid
·
Hästvård Ringde hovis å var riktigt bekymrad när jag trodde att Shettispollan som nyss haft fång, och ännu inte repat sig helt efter det verkade...
Svar
7
· Visningar
4 659
Senast: Buck
·
Hästvård Inte bestämt mig för att kastrera men lika bra att fundera ut hur jag vill ha det ändå, om det blir kastrering ändå. B-ponnyhingst...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
11 064
Hästvård Min häst på 5 år bes här om dagen. Hon har ridits nästan dagligen, varit pigg och fräsch. Inte visat hälta i verken ridning eller...
Svar
7
· Visningar
1 510
Senast: Ljuni
·
Hästvård Är det någon som vart med om liknande problem? Har haft ute kiropraktor som kollat igenom hela hästen. Hon hittade inga fel alls:) Min...
2
Svar
20
· Visningar
2 749
Hästvård Igår när jag skulle hämta min häst i hagen hade han sparkat sig själv på frambenet på mitten av senan ytliga/djupaböjsenan. Han hade ett...
Svar
16
· Visningar
3 678
Senast: Freeride
·
Hästvård Min häst har det här såret på ena fram benet. Öm, varm och lite svullet, men inte halt och har inte feber. Vad skulle ni ha gjort?
Svar
12
· Visningar
2 876
Senast: karlsson
·
Hästvård Går och funderar på hur det blir om min sexåriga fjordvalack inte blir hjälpt av de sjukbeslag han ska få på nästa klinikbesök. Han har...
Svar
11
· Visningar
1 694
Senast: annan1
·
Hästvård Hej! Jag håller på att oroa ihjäl mig just nu tack vare en mystisk hälta som kommer och går. Det har bara pågått i en vecka, men under...
Svar
8
· Visningar
4 819
Senast: Freeride
·
Hästvård Min 2,5 åriga shettis har vart dassig ett längre tag. Snart tre månader. Upplevt honom trött och oengagerad. Slutat komma fram i hagen...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 756
Senast: Tussilago
·
Hästvård Har ett 16-årigt sto som i lördags morse var halt på vänster fram vid utsläpp. Hon var inte varm, inte svullen och inte öm i varken ben...
Svar
7
· Visningar
1 457
Senast: ztsu
·
Hästvård Tänkte kolla med er andra hästmänniskor om någon kanske har vart med om liknande innan? Min häst snubblade nämligen till ganska rejält...
Svar
0
· Visningar
802
Senast: julila92
·
Hästvård Hej! Mitt sto har den senare tiden med någon månads mellanrum blivit svullen och kletig där bak bredvid öppningen. Det kliar så hon...
Svar
6
· Visningar
1 890
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Om hästen blir utdömd, finns det någon tidsbegränsning för att kontakta försäkringsbolag? Alltså kan man behöva en ny...
Svar
12
· Visningar
5 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka