Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en liten shettisherre på 7 år som fick fång i höstas. Gick på lagom kraftigt bete hela sommaren men hamnade på välgödslat bete...
Svar
4
· Visningar
1 056
Hästvård Då min häst har fått några skrapsår på benen tvättade jag dem med hexocilschampo och är noga med att tvätta av allt, rikligt med vatten...
Svar
5
· Visningar
1 778
Senast: purity_666
·
Hästvård I väntan på Vet. som kommer nästa vecka tänkte jag dela med mig av mina funderingar och se om någon varit med om något liknande. Min...
Svar
0
· Visningar
847
Senast: hep
·
Hästvård Hej. Mitt nya varmblod har fått konstiga utslag över hela kroppen. För en vecka sedan var det bara små fläckar! Hennes päls har sett...
Svar
7
· Visningar
14 708
Senast: Ann
·
Hästvård Mitt fjordsto på 6 år har plötsligt fått tinningen på ena sidan huvudet svullen. Det är bakom ögat och upp till örat ca. en knytnävsstor...
Svar
10
· Visningar
2 953
Senast: Ricco
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av hygromer. Hur behandla ni, gick bort av sig själv, tömt ..mm? Hur lång tid tog det innan den försvann?
Svar
1
· Visningar
939
Senast: service
·
Hästvård Vad kan ett såhär svullet öga (ögonlock) bero på? Hon verkar inte vara öm, jag kan "klämma" på svullnaden som känns mjuk. Jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
5 958
Hästvård Vad är det som gör att det alltid är något med hästar så att de är sjuka? Andra djurslag; hundar, katter, fåglar, kaniner... de håller...
Svar
13
· Visningar
2 177
Senast: Sleepy
·
Hästvård Mitt sto har fått några hemska utslag på mulen, men det är bara de mörka områdena på sidorna och ovanför näsborrarna som är drabbade...
Svar
4
· Visningar
2 009
Senast: lady_vip
·
Hästvård Rätt tid på året att få sår på benen, verkligen! Hur hade ni tagit hand om detta sår? Det är väldigt ytligt så inte så farligt som det...
Svar
19
· Visningar
4 544
Hästvård Har en valack på 17 år. Nästan varje höst har han börjat prutta bajsvatten! Förr har det hjälp med att ge en kur vanlig matjäst så var...
Svar
9
· Visningar
1 617
Hästvård Har en sadel som är utprovad av spec. för något år sen. Nu i vinter har den börjat skava av min hästs hår under bakre delen av sadeln...
Svar
9
· Visningar
2 526
Senast: Glamoure
·
Hästvård Hej! Min häst fick diagnosen spatt i vintras och jag har tyvärr stoppat huvet i sanden lite när det gäller det. Har följt...
Svar
8
· Visningar
7 277
Senast: kvandi
·
Hästvård Knackig och snubblig på rakt spår i skritt, tydlig hälta vä fram i trav. Misstänkt hovböld, hovslagare kommer ut. Konstaterar att...
2
Svar
28
· Visningar
9 045
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Ni som vägt eran C-ponny på en våg, vad vägde den? Det är självklart olika för alla hästar men det ger väl ett litet hum om var en...
Svar
12
· Visningar
6 541
Hästvård Jag har ett 20årigt halvbloddsto som nu fått diagnostiserad narkolepsi. detta är vad jag förstått ganska så ovanligt hos hästar men det...
2
Svar
23
· Visningar
8 123
Senast: Narkolepsi
·
Hästvård Min pålla har stått i sjukhage i 2,5 vecka nu pga ont i benet. Idag var hon snorig, en del genomskinligt rinnigt snor men också en del...
Svar
0
· Visningar
925
Senast: ztsu
·
Hästvård Då kommer det eviga frågan, val av hästförsäkring.. Jag ska besiktiga en häst i veckan som inte har någon försäkring i dagsläget. Därmed...
Svar
5
· Visningar
1 485
Senast: superstar
·
Hästvård Min totto fick mugg (eller rasp kanske det heter?) ca 10-15 cm över kotan vänster bak i vintras. Var som ett streck rakt över på...
Svar
0
· Visningar
1 269
Senast: Perla
·
Hästvård Avmaska eller inte Ja, vad säger ni, ska man avmaska eller inte med tanke på risken för resistens? Om man avmaskar, hur rädd ska man...
2
Svar
25
· Visningar
2 343
Senast: sassiball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka