Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Snabbt svar önskas! Kopierar från FB: "Igår var jag på klinik med min häst, som behandlades i hovleden med det som förr kallades...
Svar
11
· Visningar
2 061
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Hejsan! Jag och min syster har en nordsvensk på ca 22 år. Vi köpte honom för ca 4 år sedan. Han bakgrund vet vi inte alls mycket om men...
Svar
0
· Visningar
817
Senast: Panda96
·
Hästvård Vad är det för nått? Likadant på andra sidan. Pigg, glad och äter. Inte öm.
Svar
7
· Visningar
1 453
Senast: bejkonfis
·
Hästvård I fredags släpptes min häst ihop med ett annat sto. De sparkade lite emot varandra så där som de kan göra när man släpper ihop dem. När...
Svar
6
· Visningar
1 196
Senast: Freeride
·
Hästvård Hej, jag sitter och försöker tyda ett veterinärintyg från Holland. Är det någon som kan hjälpa mig att översätta några ord? Podo Kogel...
Svar
9
· Visningar
1 028
Senast: hyperff
·
Hästvård Jag ska köpa en 1 åring från Spanien, en Andalusisk hingst och jag kommer kastrera honom. Har ni någon aning om hur hästens kropp...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: Masse
·
Hästvård Jag har länge funderat på att klippa min kallblodskorsning kort men har inte riktigt vågat. nu har jag insett att hon ändå ser eländig...
Svar
15
· Visningar
2 888
Senast: LindgrenV
·
Hästvård Hej jag tänkte kanske att låta manen växa ut på min fjording men jag kan verkligen inte bestämma mig. Det ser ju mer välvårdat ut med...
2
Svar
31
· Visningar
8 774
Senast: Liten
·
Hästvård Jag behöver verkligen hjälp och råd samt tips! Jag har en 17 årig hopphäst som för några dagar sedan var halt när jag skulle börja rida...
Svar
4
· Visningar
1 151
Hästvård Jag har nästan bestämt mig för att nu är det dags att ta bort min älskade, älskade häst. Hon har haft ett liv fyllt med otur och diverse...
Svar
12
· Visningar
5 141
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hur många tabletter Tavergyl kan man ge en ponny som reagerar kraftigt mot björkpollen, och hur många gånger per dag? Det är en D-ponny...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: clovergirl
·
Hästvård Min häst har haft uppvisning i hagen med ett par rejäla bocksprång och kaninskutt och det resulterade i att han muskler i ländryggen nu...
Svar
2
· Visningar
596
Senast: clovergirl
·
Hästvård Mitt sto, född 1 Juli 2012 har gått tillsammans med ett sto och hingstföl fram till 24 Mars i år. Hingstungen var då nästan (9 mån 3...
Svar
14
· Visningar
1 882
Senast: Gimlan
·
Hästvård Hej, skriver åt en kompis och det är hennes häst som är sjuk. Jag hoppas verkligen att det är någon som har någon idé om vad det kan...
Svar
10
· Visningar
2 733
Hästvård Ja vad gör man? Min ponny har i flera år gått med munkorg på i hagen sommartid. Men nu lyckas hon ta sig ur den. Den ligger kvar i hagen...
Svar
4
· Visningar
734
Hästvård Min nordsvenska tjej på fem år har nyss varit med om ett foderbyte, som tyvärr och ofrivilligt inte hade någon vänjningstid. Jag är...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: kolblakkur
·
Hästvård Någon som provat göra en permanentbädd av pappersströ (typ RS papperströ för häst)?
Svar
5
· Visningar
2 154
Senast: doleron
·
Hästvård Hej! Hoppas att jag har lagt tråden rätt. Min häst är väldigt känslig om sina ben ungefär över hovarna på frambenen. Har kollat efter...
Svar
2
· Visningar
672
Hästvård Detta är en djungel för mig, mina hästar har alltid varit så friska. Men nu står jag här med häst som blivit behandlad på klinik. Där...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: Waco
·
Hästvård Vi skulle vilja stängsla in och börja använda markerna runt vår sommarstuga som hagar till ponnyerna under sommarhalvåret. Det är...
Svar
9
· Visningar
1 652
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka