Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård ja går hästens vikt räkna ut på nåt sätt utan våg? så att man kommer så nära som möjligt. eller är de bara en chansning rätt igenom?
Svar
10
· Visningar
1 318
Senast: NightRain
·
Hästvård Jag har en 2-årig Welsh cob-hingst som ska kastreras. Tycker ni det är för sent på våren nu med tanke på insekter (södra Sverige)? Han...
Svar
0
· Visningar
512
Senast: Lill76
·
Hästvård Är det någon som har något bra tips på hur man får ner stubbad man så snabbt som möjligt? Hur lång har era varit när den börjat lägga...
Svar
6
· Visningar
2 260
Senast: gadriel
·
Hästvård Shettisen har regnskållor på bakbenen, kom antagligen med den blöta vintern-våren... Hagen var lite väl blöt fläckvis tyvärr. Har...
Svar
0
· Visningar
807
Senast: Luna10
·
Hästvård Använder ni liniment till era hästar? När och hur använder ni det? Värmande eller kylande? Och vilket märke tycker ni är bäst?
Svar
1
· Visningar
546
Senast: Bison
·
Hästvård Har aldrig hört talas om det förut, och när jag googlar får jag bara upp hovbensrotation i kombination med fång. Är det någon här som...
Svar
3
· Visningar
1 354
Senast: coari
·
Hästvård Hej! Jag skickade in ett träckprov tidigt i måndags morse. Det var alltså nattens träck. Tyvärr kom det inte fram till labbet förrän på...
Svar
5
· Visningar
1 296
Senast: Madick
·
Hästvård Hej! Har ett fyraårigt sto som tyvärr varit lite olycksdrabbad men nu är på väg igång. Dock tycker jag hon är för omusklad i...
Svar
1
· Visningar
1 263
Senast: MonteRose
·
Hästvård Vad tycker ni om att en häst som enl vet/hovslagare fått kraftigt fånganfall (blockhalt på alla fyra hovarna)i början av april nu säljs...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Gör en egen tråd att spåna i istället för att totalkapa "Torra hovar"-tråden. I söndags upptäckte jag att Kastors hovar börjat gå...
Svar
8
· Visningar
7 832
Senast: axel
·
Hästvård Gamlingen här hemma fick en explosionsartad mugg/rasp på bakbenen häromdagen. Känslig som han är så sa det poff och så var benen...
Svar
15
· Visningar
2 046
Senast: SkorpSmulan
·
Hästvård Min nordsvensk har både strålröta (Bak är nästan inget, fram är desto värre) och även lite hålväggar, som jag såklart vill återgärda...
Svar
16
· Visningar
5 232
Senast: prinsonemmy
·
Hästvård Hästen i fråga har haft gult snor rinnande ur ena näsborren i minst ett år. Hästen blev även ansträngd vid ridning varför den inte kunde...
Svar
6
· Visningar
3 198
Senast: seahawk
·
Hästvård Väldigt länge sen jag skrev här men nu skulle jag vilja höra era åsikter och kanske någon som haft samma/likande pronblem med sin häst...
Svar
7
· Visningar
2 305
Senast: Vinja
·
Hästvård Vad har ni för något på torra hovar? Vill inte kleta på något som torkar ur hovarna i längden men nu under sommarhalvåret får min pålle...
2
Svar
31
· Visningar
4 479
·
Hästvård Min ponny rids dagligen ca. En timme och tävlas varannan helg i regional hoppning. På senaste tiden har han tappat skon 3 gånger och de...
Svar
3
· Visningar
848
·
Hästvård Min häst är mystiskt "halt" endast i trav i vänster varv. Han är absolut inte jätte halt utan mer som ett taktfel, ju varmare han blir...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Capricorn
·
Hästvård Hejsan, jag har ett 3 årigt sto som har en fraktur på halskotpelaren. Jag skulle gärna vilja veta om det är några fler här som har en...
Svar
3
· Visningar
2 751
Hästvård Hej. Jag har några små frågor. Kan hälta orsakas av torra hovar? Hästen visar lite hälta. Dock inte blockhalt. Den är positiv till att...
Svar
2
· Visningar
697
Hästvård Hade en distriktsveterinär ute hos min häst igår på grund av en sårskada som inte vill läka ordentligt. Skadan fick han för snart 2...
Svar
2
· Visningar
1 723
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka