Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hjälp mig lite här så jag har en riktigt bra baslåda för både mindre och större kriser. Kanske har det kommit några nya bra produkter ni...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Pegasus63
·
A
Hästvård hur lång tid har era hästar blivit behandlade för hovledsinflammation? Min pålle har nämligen fått det för 2:a gången inom ett år, har...
2
Svar
24
· Visningar
14 068
Senast: Gullan86
·
Hästvård Jag själv är inte så insatt i hovslagar världen och undrar därför hur ni tänker vid val av hovslagare. Hur mycket tycker ni att jobbet...
Svar
7
· Visningar
857
Senast: Freeride
·
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 740
Senast: Madde_padde
·
Hästvård Har tidigare använt Litovet nyponpulver då det ska vara bäst på marknaden. Men jag har lättare att få tag på Back On Tracks nypon...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: feel
·
Hästvård Jag har haft mitt sto utlånad på foder från november i år. Hon har fungerat bra och varit trevlig i hanteringen fram till för tre-fyra...
Svar
5
· Visningar
1 477
Senast: Fiorano
·
Hästvård Ponnyn jag har på foder har en öron fistel. Och nu undrar jag om man bör göra något åt det det. Han är 10 år och aldrig haft "problem "...
Svar
11
· Visningar
4 794
Senast: MaRomer
·
Hästvård Någon mer än jag som fått fångest? Jäkla gräs! Mitt sto la på sig förra året och fick en fettnacke och puls. Tog bort henne från...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 470
Senast: axel
·
S
Hästvård Var på kliniken i måndags och de konstaterade hovledsinflammation - inte kul! Allt jag läser verkar sluta med att hästen blev aldrig...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 239
Senast: Gullan86
·
Hästvård Har en häst med en lång skadehistorik det senaste 1 1/2 året, kommit igång till att börja trava på volt o lite krav sen har det vart...
Svar
8
· Visningar
794
Senast: sandrafors
·
Hästvård En häst som visar hälta h.bak i vänster galopp. Är helt ren i skritt och trav. Har svårt för galoppfattningen och verkar ha svårt att...
Svar
15
· Visningar
4 297
Senast: Equilina
·
Hästvård Hej! Min häst har sedan senaste igångsättning i november/decemer varit en pigg häst som gärna har tagit ett glädjeskutt i farten och...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 370
Senast: Jojo
·
Hästvård Vad kan vara fel? En valack med ljus hy (tigrerad) som sommartid blir svullen i skapet. Kan hända stundtals vintetid också. Producerar...
Svar
9
· Visningar
2 060
Senast: fjordtokan
·
Hästvård hur vet man egentligen vilken hovslagare som är bra? man anlitar ju dem för att de ska vara utbildade och kunna sin sak något en...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Varning för lång text: är det något som är oklart så är det bara att fråga, har lite svårt att komma ihåg alla turer men ska göra mitt...
Svar
4
· Visningar
1 491
Senast: akleja
·
Hästvård Hej hästmänniskor! Jag har en 27-årig gammal travardam som nyss ådragit sig en ledinflamation i hasen bak. Hon har troligen vridit om...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: akleja
·
Hästvård Min kära häst har lekt kraftigt i hagen var på polaren dragit sin framhov från där benet börjar till knät där det sitter någon form av...
Svar
0
· Visningar
598
Senast: Monifa
·
Hästvård Ska bli -2 grader i natt,kan jag lägga det på lådan endå eller hur ska jag göra?
Svar
2
· Visningar
670
Senast: mackan
·
Hästvård Ja frågan är precis som rubriken lyder. Ni som haft hästar som behandlats i höftlederna (efter att hältan lokaliserats dit), hur har det...
2
Svar
30
· Visningar
5 648
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård ja går hästens vikt räkna ut på nåt sätt utan våg? så att man kommer så nära som möjligt. eller är de bara en chansning rätt igenom?
Svar
10
· Visningar
1 318
Senast: NightRain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka