Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag vill ta träckprov och skicka in för att se om det ens behövs avmaskas. Men en annan i stallet vill att vi ska avmaska oavsett...
Svar
2
· Visningar
529
Senast: Madick
·
Hästvård Hej, har fått rekommendationer ang skoning av veterinären, mitt problem är bara att hovslagaren inte pratar svenska och min engelska...
Svar
3
· Visningar
1 327
Hästvård Hej! Jag har en valack som länge verkade växa ur sina skor för fort, speciellt på vänster fram. Hovslagaren jag hade då sa inget om det...
Svar
0
· Visningar
784
Senast: Pathmaker
·
Hästvård I höstas flyttade jag och hästarna till egen gård. De går i en höst-vinter-vårhage som det aldrig tidigare gått häst i. Så snart sista...
Svar
8
· Visningar
675
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst var inne och blev behandlad i kotorna för två veckor sedan pga Trauma, återbesök om 1 vecka. Hältan kom främst från v.fram, men...
2
Svar
23
· Visningar
3 397
Senast: Toxid
·
Hästvård Kan hästar uppvisa allergi/överkänslighet mot flugmedel? Kan det i så fall vara så att visa flugmedel fungerar och andra inte?
Svar
14
· Visningar
3 078
Senast: Jen84
·
Hästvård Ja, så sas det på radion idag. Det handlar alltså om atypisk myopati, som tydligen funnits i Europa, men inte tidigare i Sverige...
Svar
6
· Visningar
5 471
Hästvård Köpte en häst i oktober och allt var frid och fröjd tills jag kom tillbaka efter en veckas jullov. Hon hade vilat då och blivit ganska...
Svar
1
· Visningar
666
Hästvård Vår 21 åriga ponny fäller så otroligt sakta. Hon började tidigt, redan i februari, men det märks knappt, pälsen känns fortfarande både...
2
Svar
33
· Visningar
2 796
Senast: mollyphlox
·
Hästvård Nu har pållan stått med hovledsinflammation i en evighet känns det som. På torsdag skall vi till en annan klinik för att få en second...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 785
Senast: Pegasus
·
Hästvård Skulle få min ponny skodd idag och det gick inte riktigt enligt plan. Hovis började med att försöka dra av en sko på ena bak. Hästen...
Svar
5
· Visningar
1 177
Hästvård Min häst har fått jättemånga "små" knölar på halsen, nästan alla uppe nära huvudet. Jag tror inte det är foderknölar-använder samma...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: Lunketuss
·
Hästvård Släppte ihop min nya häst (efter en natt inne tillsammans) med min gamla och kompisens två hästar i fredags. Kompisens ena häst blev...
Svar
0
· Visningar
455
Senast: Andorra
·
Hästvård Efter att ha gått omkull i hagen i juni -13 har min häst fått en rörelsestörning. Efter flera klinik och eq besök vet jag fortfarande...
2
Svar
31
· Visningar
4 981
Senast: Seabaz
·
Hästvård Tänkte kolla om någon här har en häst som fått en överkänslighets reaktion någon gång? Min häst fick det i oktober förra året, det...
Svar
12
· Visningar
1 600
Senast: Lella
·
Hästvård Hur skulle ni göra? Jag har en 24-årig islandshäst, pigg och frisk i övrigt.Vid vet.besikt för fyra år sen fick han bedömning, hf nedre...
Svar
4
· Visningar
582
Senast: mackan
·
Hästvård Fick hem en ny häst för 1 vecka sen som är pigg å glad men snorig.... De rinner inte hela tiden, men kommer när han blir...
Svar
5
· Visningar
3 267
Senast: mooi
·
Hästvård I fredags så fick min häst kolik och jag gick med honom i flera timmar men det hjälpte inte, till slut kom en veterinär ut och gav honom...
Svar
16
· Visningar
2 484
Hästvård Idag när jag kom till stallet var min 2-åriga valack fruktansvärt öm i ryggen, främst över länden/korset. Det har regnat hela dagen och...
Svar
7
· Visningar
924
Senast: Bufera
·
Hästvård Kommer antagligen bli lite flummigt inlägg då detta är ett (för mig?) väldigt konstigt fall. En 13 årig shettis fick tidigt i söndags...
Svar
11
· Visningar
3 642
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18