Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård http://www.horsegroomingsupplies.com/horse-forums/equine-dwarfism-101-version-2-updated-2014-a-532482.html Har inte sett om detta...
Svar
0
· Visningar
502
Senast: vallhund
·
Hästvård Jag ska göra en lång historia kort... I onsdags märkte jag att hästen gick lite orent, inte mycket, knappt synbart, men i alla fall så...
Svar
2
· Visningar
643
Hästvård Fick hem min häst efter 6 månaders tillridning/försäljning med en planka till rygg och Hovledsinflammation båda fram. Hon skulle säljas...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: Lillan86
·
Hästvård Hur ofta skor ni om sommartid? Varför skor ni om? Har ni annorlunda intervall jämfört med vintertid? Hur stor skillnad? Min hästs...
2
Svar
23
· Visningar
2 581
Senast: Reville
·
Hästvård Är det någon som varit med om att hästarna kan få ömma ballar av äggskor? Slog på vets inrådan på äggskor bak som var ganska rejält...
Svar
18
· Visningar
1 874
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Finns det nåt fästing och flugmedel som funkar på föl? Switch var ju godkänt till föl, men finns ju inte kvar (varför?). Kan man...
Svar
8
· Visningar
1 598
Senast: smedsussie
·
Hästvård Någon som har idéer omkring detta? Hästen i fråga gick skodd runt om med sulor och brodd i vintras. Tidigare i våras tog vi av skorna...
Svar
8
· Visningar
1 136
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej allihopa! Behöver lite hjälp.. Kan ju börja med att jag tagit träckprov för alla sorters mask och det var inget.. Kollat tänder...
Svar
1
· Visningar
753
Senast: Gimlan
·
Hästvård Ja det verkar finnas så många olika varianter på detta med att mocka hagar. Vissa mockar allt hysteriskt fort medan andra tar det mer i...
2
Svar
39
· Visningar
9 139
Senast: Pigalle
·
Hästvård Egentligen ingen mening att spekulera.. Men är det någon som har någon erfarenhet av ett sår mitt på knäleden, fram, som efter några...
31 32 33
Svar
652
· Visningar
71 047
Hästvård Ja är det rätt medel att använda mot bandmask? Veterinären skrev ut det men var skeptisk mot att hästen skulle klara det medlet...
Svar
15
· Visningar
4 494
Senast: sandrafors
·
Hästvård Jag sitter precis och läser på ett annat forum om en person som vill anmäla sina grannar för att dom är för tunga för att rida på sin...
Svar
17
· Visningar
3 167
Hästvård Jag vet att det finns en hel massa trådar om lösa magar o kolik, men ingen passar precis in på min situation så jag postar en ny och...
Svar
6
· Visningar
1 160
Senast: Madick
·
Hästvård Jag funderar av olika anledningar på att låta hästen jag ev ska köpa gå igenom en ryggröntgen vid besiktning. Hur många bilder brukar...
Svar
5
· Visningar
879
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Mitt föl är 6 veckor och har kvar sin navelstump och den hänger från en liten "påse". Jag känner inga hål eller liknande och...
Svar
3
· Visningar
1 583
Senast: Ireland
·
Hästvård Hur mycket är det normalt att en hästs temp går upp efter arbete? Lätt arbete (en lagom stillsam tur ut med lite trav och galopp)? Hårt...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: Gnapp
·
Hästvård Hjälp! Mitt 6 åriga sto har fått pigmentförändringar på benen som täcker hela baksida av skenbenet. Upptäckte nu när jag kvällsfodrade...
Svar
3
· Visningar
1 144
Senast: kol
·
Hästvård Frågan föddes när jag insåg att jag känner till flera hästar som "alltid" varit svårridna, svåra att lösgöra, inte gör något gratis osv...
Svar
2
· Visningar
1 179
Hästvård Min häst är behandlad för hovledsinflammation. Magnetröntgen är gjord för att utesluta andra skador. Hästen ska sättas igång försiktigt...
Svar
4
· Visningar
790
Hästvård Min tanta har förlorat livsglädjen. Hennes ögon är matta och livlösa, och hon blir magrare för var dag. Det gör så ont i hjärtat att se...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen