Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I fredags kl 8.00 skildes mina och Mistys vägar, vår resa är slut:cry: Hon var stel och stapplig på väg in från hagen förra onsdagen...
2
Svar
26
· Visningar
3 267
Senast: WalkOnWater
·
Hästvård Min häst har en misstänkt skada på ytliga böjsenan (varm, öm, halt). Veterinären var ute nu på eftermiddagen och vi ska göra ultraljud...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: superstar
·
Hästvård Veterinären kommer ut på måndag, men ibland känner man ju att det saknas info/vissa grejer utesluts liteväl fort, så tänkte fråga er VAD...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: Masse
·
Hästvård Idag vid tandläkarbesöket upptäckte vet att hästen hade ett lindrigt blåsljud på hjärtat på vänster sida. Det var ingenting som...
Svar
6
· Visningar
1 209
Senast: Murray
·
Hästvård Då var det tyvärr så att grabben min blev dålig i förr förrgår, han gick lite stelt så tog in honom på box. I boxen rörde han sig nästan...
2
Svar
27
· Visningar
2 653
Senast: Minstral
·
Hästvård Min häst har lyckats trampa upp det här, vilket kommer extremt olägligt med fyra dagar kvar till betessläpp. Hon är inte halt och hoven...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: wrangler
·
Hästvård Hej Jag har en häst med en tandsjukdom som är obotlig. Det är en mycket duktig tandläkare som gjort diagnosen. Endast att dra ut tänder...
Svar
7
· Visningar
3 508
Senast: Boj
·
Hästvård Är era hästar barfota eller har de skor? Varför/varför inte? Jag är själv inte så insatt i hovvärlden. Hur påverkas hästarna av...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 952
Senast: Mia_R
·
Hästvård Killen hemma verkar få återkommande problem med vad jag tror är stafylokocker just på sommaren. Så fort det blir varmt ute och...
Svar
4
· Visningar
1 164
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Om en häst fått diagnosen ligamentskada i höger framknä men röntgad ua och helt utan svullnad eller värme men halt på gången hur...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: mooi
·
Hästvård Hej! Är osäker på vad denna tråd passar, det är i mina ögon hästvård men skadad är han inte. Detta är en väldigt ytlig fråga. Ska iväg...
Svar
8
· Visningar
3 376
Senast: mily
·
Hästvård Min femåring kändes ovillig i ridningen och markbunden för några veckor sedan, vid kninikbesök var böjprov u.a och han var fräsch på...
Svar
7
· Visningar
2 925
Senast: Cattis_E
·
Hästvård 2,5 veckors behandling med Fenylbutazon är avslutad. Vad händer nu? Hon är inte varm i fötterna, men rör sig väldigt försiktigt. Jag...
2
Svar
35
· Visningar
6 342
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Igår när jag kom till stallet hade min åring en svullnad ovanför framknäet. Allmäntillståndet är okej, pigg och glad, ohalt. Inget varm...
Svar
3
· Visningar
1 810
Senast: mackan
·
Hästvård Är det någon därute som har erfarenhet av spatt och gummiskor? Bakgrund: Det är så att min häst (halvblod, sto 15 år) har fått spatt...
2
Svar
24
· Visningar
3 236
·
Hästvård Är det dåligt för hästen att gå i hage med tappsko en vecka? Ingen ridning utan bara gräshage?
Svar
6
· Visningar
3 748
Senast: Similitude
·
Hästvård Min femåring är halt. Först var han lite knepig och höll inte riktigt ihop under två skogsturer-men inte initialhalt. Då fick han vila...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 754
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag har sprungit över ordet klapphingst och undrar om någon kan svara på lite frågor om klapphingstar: Hur vanligt är det att...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: copernica
·
Hästvård Har en fråga... Har en varmblodsvallack som jag kikade lite på penis på förut, det är svarta klumpar som går att dra bort överallt? Är...
Svar
7
· Visningar
2 500
·
Hästvård Hej, Min häst är tyvärr väldigt ömfotad och har något sviktande sulor, nu fick han nya skor i måndags så sulor får vänta till nästa...
Svar
10
· Visningar
2 562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka